LOTOS Asfalt rozwija produkcję asfaltów wysokomodyfikowanych polimerami i wprowadza je na rynek. Kolejną inwestycją, przy której wykorzystany został tego rodzaju asfalt, jest remont drogi w Świerklańcu, w woj. śląskim. Do tej inwestycji dostarczono asfalt MODBIT 45/80-80, który, tak jak inne asfalty z tej serii, gwarantuje nawierzchniom drogowym wysoką trwałość.
W połowie lipca tego roku rozpoczęły się prace remontowe na drodze wojewódzkiej nr 912 w Świerklańcu z wykorzystaniem asfaltu wysokomodyfikowanego od LOTOSU. Na odcinku między Świerklańcem a Miasteczkiem Śląskim, liczącym ok 3,6 km, zostanie wymieniona warstwa ścieralna nawierzchni drogowej. Asfalty tego typu posiadają podwyższone parametry funkcjonalne, dzięki którym drogi zyskują ponadstandardową trwałość. Mimo zwiększonej zawartości modyfikatora w asfalcie nie powodują one dodatkowych utrudnień przy wbudowaniu gotowej mieszanki mineralno-asfaltowej. W przypadku inwestycji w Świerklańcu mieszanka dobrze się układała i mimo nieco wyższej lepkości asfaltu była urabialna. Nie było problemów z jej wbudowaniem i zagęszczeniem. Budowa nawierzchni zajęła 2 dni.
Narastające tempo życia wymusza poszukiwanie technologii umożliwiających wykonanie trwałych nawierzchni w krótkim czasie. Naprzeciw takim zadaniom wyszedł LOTOS Asfalt, ze swoim nowym produktem, jakim jest asfalt bardzo wysokomodyfikowany. – Aktualnie poszukiwane są innowacyjne technologie i zaawansowane materiały budowlane gwarantujące trwałość konstrukcji – mówi Kazimierz Krzynówek, przedstawiciel regionalny LOTOS Asfalt. – Przekłada się to na wydłużenie czasu eksploatacji nawierzchni, a MODBIT 45/80-80, który zastosowano w Świerklańcu, rekomenduje się w szczególności do budowy dróg, od których wymagana jest wysoka odporność na deformacje trwałe – dodaje.
Wyświetl większą mapę
Asfalt bardzo wysokomodyfikowany MODBIT 45/80-80 zastosowany w Świerklańcu jest pierwszą inwestycją z wykorzystaniem dokładnie tego rodzaju surowca. Jednakże już rok temu podczas rozbudowy lotniska w Pyrzowicach zastosowano asfalt z tej samej rodziny, tj. MODBIT 65/105-80 do wytworzenia warstwy SAMI. Miała ona za zadanie zabezpieczenie konstrukcji nawierzchni przed spękaniami odbitymi, powstającymi w sztywnej warstwie podbudowy związanej cementem. Tego typu warstwy stosuje się również by zapobiec ekspansji spękań w wyeksploatowanych nawierzchniach. W przeciągu kilku miesięcy planowane są kolejne inwestycje związane z wykorzystaniem tej technologii. Asfalty wysokomodyfikowane są skutecznym i innowacyjnym produktem, zapewniającym zwiększenie trwałości nawierzchni, dlatego też w najbliższym czasie LOTOS Asfalt przewiduje ich częstsze stosowanie.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.