GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum firm Salini i Todini Costruzioni Generali na budowę odcinka autostrady A1 z Rząsawy do Blachowni. Kontrakt ma wartość 703,281 mln zł. jest to część inwestycji „Autostrada A1 węzeł Pyrzowice – koniec obwodnicy Częstochowy”.
Do zamawiającego w tym przetargu wpłynęły propozycje od dziesięciu wykonawców. Trzy z tych ofert nie mieściły się w budżecie, który wynosił 885,721 mln zł. Ze wszystkich najtańszą opcją była ta zaproponowana przez konsorcjum Salini i Todini Construzioni Generali. Podpisany kontrakt ma wartość 703,281 mln zł. Ten wykonawca zagwarantował, że upora się z zadaniem w ciągu 33 miesięcy.
Zadanie polega na zbudowaniu 20,27 km drogi o klasie A. Droga musi być włączona do istniejącego przekroju DK-1. Konsorcjum, które zostało wybrane w przetargu, jest zobowiązane do realizacji drogi w systemie „projektuj i buduj”. Nadzór inwestorski będzie pełniła firma Mott MacDonald Polska.
W ciągu drogi powstaną trzy węzły: Rząsawa, Lgota i Blachownia. Autostrada zostanie wykonana z betonu cementowego. Firma zajmie się również budową czterech miejsc obsługi podróżnych, dróg dojazdowych, pasów technologicznych oraz obiektów inżynierskich, a także przebudową istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą.
Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze, a w nim:
- dowiesz się jakie jeszcze firmy składały oferty w przetargu,
- znajdziesz dokładne informacje na temat innych propozycji,
- poznasz kryteria jakimi kierowała się Generalna Dyrekcja przy wyborze wykonawcy.