Trzy dni wcześniej podpisano także umowę na budowę odcinka trzeciego. Przekazanie placu budowy wykonawcy oraz rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze w październiku, natomiast zakończenie robót i oddanie drogi do użytku powinno nastąpić w trzecim kwartale 2016 roku.
Konsorcjum będzie miało 22 miesiące, łącznie z okresami zimowymi, tj. od 15 grudnia do 15 marca na ukończenie budowy obu odcinków autostrady A1. W tym czasie w ramach projektu powstaną dwa ok. 15-kilometrowe odcinki drogi – jeden od węzła Stryków na południe oraz drugi, jeszcze przed węzłem Andrespol do węzła Tuszyn.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, po 3,75 m każdy oraz pas awaryjny o szerokości 3 m. Oprócz jezdni autostradowych, zrealizowanych zostanie 25 obiektów inżynierskich. W zakresie prac ziemnych wykonanych zostanie około 3 mln m3 wykopów oraz 1,5 mln m3 nasypów. Nawierzchnia autostrady powstanie w technologii betonowej.
– Nasz udział w konsorcjum z firmą Budimex to równo po 50 proc. – komentuje Alfred Watzl, członek zarządu Strabag. – Mamy nadzieję, że wspólna praca konsorcjum zapewni szybką i efektywną realizację kluczowego odcinka autostrady A1, co przełoży się na bezpieczną i komfortową podróż oraz odciążenie ruchu ciężkiego z dróg krajowych i odsunięcie go od obszarów zabudowanych – dodaje.
Na terenie Polski autostrada A1 przebiega przez Gdańsk, Toruń, Łódź, Częstochowę, Katowice, aż do południowej granicy państwa z Czechami w Gorzyczkach. Realizowane przez konsorcjum fragmenty autostrady A1 Stryków-Tuszyn, zlokalizowane są na terenie województwa łódzkiego, w powiatach zgierskim, łódzkim wschodnim oraz na terenach gmin: Stryków, Nowosolna, Łódź, Andrespol, Brójce, Rzgów oraz Tuszyn.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy