Oferta konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe była najniższą, jaka wpłynęła do GDDKiA w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska do Kołbieli. Była to jedna z siedmiu złożonych ofert.
Siedem ofert
Wszystkie złożone oferty zmieściły się w budżecie zamawiającego, ustalonym na 483,259 mln zł. Konsorcjum ze Strabagiem na czele złożyło ofertę o wartości prawie 370,5 mln zł, co stanowi 76,6% budżetu zamawiającego. Najwięcej za wykonanie zadania zaoferowało konsorcjum Polaqua i Dragados, było to prawie 429 mln zł, co daje niemal 89% budżetu zamawiającego.
GDDKiA zastosuje trzy kryteria oceny ofert. Będzie to cena (90%), okres gwarancji jakości (5%) oraz termin realizacji (5%). Wszystkie podmioty zaoferowały, że wykonają zadanie w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy, dały też 10-letnią gwarancję na zrealizowane roboty.
Zakres prac
Odcinek objęty przetargiem ma 15,15 km długości, znajdą się na nim cztery węzły: Góraszka, Wiązowna, Wólka Mlądzka i Ostrów. W ciągu trasy ekspresowej i nad nią wybudowanych zostanie 16 obiektów inżynierskich, a przy S17 znajdą się Miejsca Obsługi Podróżnych.
Zanim wykonawca przystąpi do robót budowlanych, będzie musiał wykonać projekt dwujezdniowej drogi ekspresowej. Jego zadaniem będzie również wykonanie geologicznych badań terenowych uzupełniających oraz uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Jeden z trzech odcinków
Realizacja odcinka drogi S17 do węzła Lubelska do Kołbieli jest częścią większego zadania polegającego na wykonaniu projektu i robót budowlanych dla trasy S17 Warszawa – Garwolin. GDDKiA otrzymała i otworzyła zatem oferty na wszystkie trzy odcinki.
Najniższą ofertę na realizację obwodnicy Kołbieli złożyło także konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, a jej wartość to prawie 225,5 mln zł. Z kolei odcinek od Kołbieli do Garwolina najtaniej wycenił Budimex, a było to prawie 290 mln zł.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze:
- lista wszystkich wykonawców
- szacowane koszt budowy drogi S17