W Porcie Lotniczym Berlin Brandenburg (BER) odbyło się kolejne spotkanie dotyczące możliwości współpracy lubuskiego lotniska z portami w Berlinie. Gospodarzem spotkania był Andreas Deckert, szef obszaru zarządzania lotniskiem Porty Berlińskie.
W spotkaniu udział wziął m.in. Maciej K. Król, prezes spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost oraz przedstawiciele województwa.
Spotkanie było efektem wcześniejszych rozmów, które miały miejsce w porcie lotniczym Zielona Góra/Babimost w lipcu bieżącego roku. Goście zwiedzili wówczas lotnisko w Babimoście, gdzie zobaczyli m.in. halę kontroli przylotów, która przy powierzchni 800 m kw. Osiąga przepustowość na poziomie 360 tys. pasażerów rocznie.
Już wtedy niemiecka delegacja wskazała, że w Berlinie istnieje zapotrzebowanie na współpracę w zakresie operacji lotniczych z przeniesieniem na lotniska zapasowe. Podczas wczorajszych rozmów rozważano kwestię wykorzystania portu lotniczego Zielona Góra/Babimost jako lotniska zapasowego, a także do lotów szkoleniowo-treningowych.
Strona niemiecka zobowiązała się do odwiedzenia lubuskiego lotniska wraz z specjalistami ds. operacji lotniczych przewoźników bazujących na tamtejszych lotniskach. Kolejne spotkanie zaplanowano w listopadzie br. w porcie lotniczym Babimost.
Zielonogórski port lotniczy jest obecnie jednym z najmniejszych lotnisk w kraju. W ubiegłym roku udało się tu obsłużyć 15,5 tys. pasażerów i to wyłącznie dlatego, że ze względu na remont drogi startowej na lotnisku w Ławicy Babimost przyjął tamtejsze przekierowania. W ostatnich latach port przeszedł modernizację – wybudowano nową halę przylotów i zainwestowano w system ILS I kategorii. Lotnisko oferuje tylko jedno stałe połączenie dziennie – z Warszawą – 33-miejscowym saabem 340A. Na pokładzie średnio znajduje się 17 osób. W skali roku daje to 10-12 tys. podróżnych.
Zgodnie z planem generalnym lotnisko ma się rozwijać w trzech obszarach: pasażerskim, cargo oraz w obszarze działań okołolotniskowych. Marszałek województwa Elżbieta Polak przyznaje, że głównym pionem rozwoju Babimostu ma być ruch wakacyjno-czarterowy, oraz połączenia zagraniczne do 3-5 portów lotniczych w Europie.