Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Polska

Świnoujście: Pogłębianie toru podejściowego do 14,5 m. Szczecin: Nie wcześniej niż w 2018 r.?

| wlados wlados źródło: pr / Radio Szczecin 11.04.2014

 

Świnoujście: Pogłębianie toru podejściowego do 14,5 m. Szczecin: Nie wcześniej niż w 2018 r.?
fot. Polskie LNG

Zobacz więcej na temat:

Terminal LNG
LNG
Gazoport

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak informuje Radio Szczecin, trwa właśnie pogłębianie toru podejściowego dla statków, które będą przypływać do terminalu LNG w Świnoujściu. Prace są na półmetku. Połowa toru ma już 14,5 m głębokości, czyli o 20 cm więcej niż do tej pory.

Jednocześnie należy przypomnieć, że nierozwiązana jest kwestia pogłębienia toru wodnego pomiędzy Świnoujściem i Szczecinem. Według ostatnich informacji rządu, inwestycja ta rozpocznie się nie wcześniej niż w 2018 r.

Jak tłumaczy w rozmowie z Radiem Szczecin dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec, pogłębienie toru świnoujskiego do 14,5 m „to minimum, aby gazowce wpływające do terminalu nie zawadzały o dno. Dla największych gazowców potrzebna jest głębokość 14,5 metra, aby żegluga była bezpieczna. Kiedy to będzie zrobione, ten port będzie najgłębszym na Pomorzu Zachodnim”.

Radio Szczecin informuje, że w sumie prace obejmą ponad 30 km długości toru. Będzie on również szerszy o 20 metrów. Roboty potrwają do sierpnia, ich koszt to blisko 80 mln zł. Testy samego terminalu rozpoczną się pod koniec tego roku, a na początku przyszłego przypłyną do niego pierwsze gazowce. Koszt jego budowy to 3 mld zł. Gazoport będzie mógł przyjąć każdego roku pięć miliardów metrów sześciennych gazu. To jedna trzecia rocznego zużycia tego surowca w Polsce.

O ile pogłębienie toru podejściowego do Świnoujścia jest już realizowane, o tyle nierozwiązanym problemem jest kwestia pogłębienia toru pomiędzy Świnoujściem i Szczecinem do 12,5 m. Obecnie głębokość liczącego 68 km toru wodnego wynosi 10,5 m, co pozwala to na bezpieczną żeglugę statków o zanurzeniu do 9,15 m. Efekt jest taki, że największe masowce (o ładowności do 82 tys. ton) mogą wpływać do Szczecina załadowane tylko częściowo. Zmniejsza to w sposób znaczący atrakcyjność kompleksu portowego Szczecin/Świnoujście.

Sprawę poruszył niedawno podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury szczeciński poseł PO Arkadiusz Litwiński. – W Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) pogłębienie toru jest zapisane do realizacji dopiero po 2018 r. Będę domagał się wyjaśnień, dlaczego tak późno, i będę postulował działania do szybszej realizacji tej inwestycji, np. w 2016 r. – mówił Litwiński.

Cały artykuł

 




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS