W Świnoujściu trwa inwestycja, która pozwoli wpływać do portu statkom o zanurzeniu do 13,5 m. Pogłębiony zostanie tor podejściowy do Świnoujścia i części toru wodnego Szczecin – Świnoujście. Zakończenie prac jest planowane na drugą połowę września.
Trwają prace związane z przebudową około kilometrowego odcinka toru podejściowego do Świnoujścia i około trzykilometrowego odcinka toru wodnego Świnoujście – Szczecin, przy wejściu do świnoujskiego portu. Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska (lider konsorcjum), Hegemann GmbH z Niemiec oraz Rohde Nielsen z Danii.
Wynikiem robót pogłębiarskich prowadzonych na prawie czterech kilometrach toru będzie uzyskanie głębokości 14,5 m na całym tym odcinku. Zgodnie z analizą nawigacyjną, wykonaną w czasie przygotowań do inwestycji, umożliwi to przyjmowanie w świnoujskim porcie statków o maksymalnym zanurzeniu do 13,5 m (w tej chwili jest to 13,2 m).
Koszt prac czerpalnych to ok. 10,5 mln zł, a przewidywany termin ich zakończenia to druga połowa września. Jednak, żeby duże jednostki mogły być obsłużone w Świnoujściu konieczna jest jeszcze modernizacja trzech tamtejszych nabrzeży. Te inwestycje muszą być jednak przeprowadzone przez Zarząd Portów Morskich Szczecin i Świnoujście.