W związku nałożeniem – przez stosowną dyrektywę unijną - na kraje członkowskie Unii Europejskiej obowiązku wdrożenia systemu RIS na śródlądowych drogach wodnych o znaczeniu międzynarodowym przedkładana nowelizacja określa zasady funkcjonowania i zarządzania systemem zharmonizowanych usług informacji rzecznej RIS w Polsce – w tym państwie odcinek objęty obowiązkiem wdrożenia RIS to 100 km Dolnej Odry.
W ocenie projektodawcy – ze względu na fakt, że RIS ma na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa ruchu żeglugowego - wydaje się zasadnym usytuowanie systemu w strukturach urzędu żeglugi śródlądowej, którego dyrektor jako terenowy organ administracji żeglugi śródlądowej, z mocy ustawy o żegludze śródlądowej, jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa ruchu na śródlądowych drogach wodnych. Uzasadnione jest zatem umieszczenie w strukturze organu odpowiedzialnego za utrzymanie bezpieczeństwa na drogach wodnych Centrum RIS, którego jednym z zadań będzie prowadzenie monitoringu ruchu statków.
Znowelizowanie art. 70 ustawy okazało się niezbędne ze względu na wprowadzenie nowego dokumentu wydawanego przez dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej – dokumentu zgodności - a także koniecznością usystematyzowania m.in. opłat za inne dokumenty wydawane przez organy administracji żeglugi śródlądowej.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy