Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Regulacje - Łódź

Szmit: Łódź sama sobie zaszkodzi. Nie zdejmiemy opłaty ViaTOLL z A1

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 06.10.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Szmit: Łódź sama sobie zaszkodzi. Nie zdejmiemy opłaty ViaTOLL z A1
fot. GDDKiA

 

– Nie zdejmiemy opłaty ViaTOLL ze Wschodniej Obwodnicy Łodzi. Zamknięcie Łodzi dla TIR-ów jest złym rozwiązaniem. Zarówno miasto, jak i gminy ościenne poniosą tego konsekwencje – powiedział w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Ministerstwo zdecydowanie „na Nie”

– Nie ma możliwości, żeby opłata ViaTOLL została zdjęta z odcinka autostrady A1 stanowiącego Wschodnią Obwodnicę Łodzi – informuje Jerzy Szmit. – Skoro mamy budować tak wyczekiwane przez wszystkich drogi, np. Zachodnią Obwodnicę Łodzi, to musimy mieć na to pieniądze, a jednym z podstawowych wpływów do funduszu jest opłata za przejazd drogami krajowymi. Dodatkowo sama decyzja miasta jest zła dla Łodzi jak i gmin ościennych, i trzeba będzie ponieść tego konsekwencje – dodaje.

Zdaniem wiceszefa resortu, decyzja o zamknięciu Łodzi dla TIR-ów będzie szkodliwa także dla Łodzi z uwagi na to, że samochody ciężarowe, które miały dotrzeć do pobliskich fabryk, będą miały problemy. To może poskutkować tym, że część towarów do Łodzi nie trafi.

Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy miasto wprowadza zakaz wjazdu zbyt ciężkim pojazdom. Czy Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa podejmie w tej sprawie drastyczne kroki? – Możliwe też, że powinniśmy wprowadzić rozporządzenie, które zakaże miastom wprowadzanie tak dużych zmian szkodzącym lokalnemu układowi komunikacyjnemu – komentuje wiceminister.

Gminy ościenne w potrzasku

W najgorszej sytuacji są obecnie gminy otaczające Łódź. Miasta takie jak Aleksandrów Łódzki, Zgierz oraz Konstantynów Łódzki są narażone na zwiększenie ciężkiego ruchu na drodze krajowej nr 71, która przez nie przebiega. Łódź jest miastem na prawach powiatu, więc mogła wprowadzić ograniczenie ciężaru wjeżdżających do niej pojazdów. Wspomniane miejscowości nie są zarządcami DK-71 i nie mają możliwości działania. Obecnie, według danych, jeździ tamtędy ok. 1000 TIR-ów dziennie i jest to liczba, która nie sprawia wielkich problemów mieszkańcom. Jednak jeśli bramy Łodzi zamkną się dla ciężarówek DK-71 może zostać narażona na duże obciążenie.

Miejscowości te nie mają jednak żalu do Łodzi. – Rozumiemy władze Łodzi. Mówiły one o tym od dawna i skoro nie chcą TIR-ów u siebie, to ich decyzja jest odpowiednia. Naszym zdaniem działanie powinna podjąć GDDKiA, która jest zarządcą DK-71 – komentuje rzecznik prasowy Konstantynowa Łódzkiego. Jednak Generalna Dyrekcja twierdzi, że nie jest organem decyzyjnym w tej sprawie.

Cała sytuacja po 17 października może uderzyć w gminy leżące po zachodniej stronie Łodzi. Wystosowany list do ministerstwa raczej nie przyniesie pomocy, a miasto dba głównie o swój interes to wszystko poskutkuje rozjeżdżaniem DK-71 przez TIR-y.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS