Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Regulacje - Łódź

TIRy do Łodzi nie wjadą. Zakaz wchodzi w życie jeszcze w październiku

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 05.10.2016

PARTNER DZIAŁU


 

TIRy do Łodzi nie wjadą. Zakaz wchodzi w życie jeszcze w październiku
fot. Podlaska Policja

Więcej z regionu:

Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Już od 17 października pojazdy powyżej 12 ton nie będą miały możliwości wjazdu do Łodzi, a dopuszczone zostaną tylko dojazdy docelowe. Znaki pojawią się w 15 lokalizacjach. – Będą to na przykład ulice Aleksandrowska, Szczecińska czy Zgierska – powiedział Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu.
Zakaz wchodzi w życie

Od października na nowo otwartej Wschodniej Obwodnicy Łodzi, biegnącej w ciągu autostrady A1, została wprowadzona opłata viaTOLL. Włodarze miasta w celu zatrzymania oszczędnych kierowców, którzy omijali płatną trasę miejskimi drogami, wprowadzili zakaz wjazdu do miasta dla pojazdów powyżej 12 ton.

– Będą to na przykład ulice Aleksandrowska, Szczecińska czy Zgierska – powiedział Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu. – Chcemy wszystkich poinformować o tym zakazie – dodał. Dodatkowo Urząd Miasta zlecił badanie natężenia ruchu w Łodzi po wprowadzeniu opłaty viaTOLL na odcinku autostrady A1 między Tuszynem a Strykowem. Wyniki będą znane po 17 października.

Wyświetl większą mapę

– Zakaz pozwoli na docelowe wjazdy tirów do każdego punktu na terenie aglomeracji. Chcemy wykluczyć jedynie typowy ruch tranzytowy. Pojazdy przekraczające 12 ton masy całkowitej będą mogły wjechać do miasta pod warunkiem, że kierujący nimi posiadają list przewozowy, w którym podana jest trasa przewozu, ładunek i adres docelowy na terenie Łodzi, pod który ma on zostać dostarczony – wyjaśnił Polskiej Agencji Prasowej Michał Gogolewski z łódzkiego ZDiT.

Drogi za słabe dla TIRów

Powodów, dla których mieszkańcy Łodzi nie chcą u siebie TIRów jest wiele. Najbardziej oczywistym jest bezpieczeństwo. Na kolejnych miejscach stoją hałas oraz niszczenie infrastruktury, która nie została zaprojektowana aby wytrzymać takie obciążenie.

Istnieje jednak obawa, że samochody ciężarowe wybiorą teraz drogę przez gminy ościenne. Mowa tu o DK-71 biegnącej przez Aleksandrów Łódzki, Konstantynów Łódzki oraz Zgierz. Władze tych miast także brały wcześniej udział w spotkaniach dotyczących wprowadzenia zmienionej organizacji ruchu. Obecna zmiana może wpompować ciężki ruch właśnie w tamtejsze uliczki.

Inne zdanie

Sam problem TIRów jest bardziej złożony. Swoje zdanie w tej sprawie przedstawiły także GDDKiA oraz Łódzkie Stanowisko Przewoźników Międzynarodowych i Spedytorów. Generalna Dyrekcja co do technicznych spraw w projekcie nie miała zastrzeżeń. Niezgodna byłą co do zasadności wprowadzenia zakazu. Także przewoźnicy oświadczyli, że ich zdaniem nowy przepis nie ma za dużego sensu. Dla dużego ruchu tranzytowego przejazd przez miasto jest niekorzystny nawet jeśli nowy odcinek jest płatny. W mieście pozostałyby jedynie ciężarówki w ruchu lokalnym, z których znakomita większość i tak docelowo jedzie do Łodzi.

Wcześniej TIRy z zakładów lokalnych miały do wyboru trzy trasy z czego dwie prowadziły przez Łódź, a trzecia przez DK-71, czyli gminy ościenne. Od 17 października dostępna będzie dla nich jedynie ta trzecia opcja.

Podobna sytuacja

Cała sprawa przypomina trochę sytuację, która kilka lat temu miała miejsce w Piotrkowie Trybunalskim. Wtedy na wjeździe do miasta prezydent ustawił ograniczenie ciężaru pojazdów do 8 ton. Sieć drogowa wyglądała tak, że TIRy nie miały nawet możliwości zawrócenia. Poskutkowało to tym, że przez kilka lat, aż do wybudowania drogi ekspresowej S8, samochody ciężarowe jeździły objazdem, w którego skład wchodziła droga powiatowa Kącik – Mzurki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS