Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Biznes - Polska

Tomala-Borucka: Pracę w GDDKiA wykonywałam rzetelnie

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 24.04.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Tomala-Borucka: Pracę w GDDKiA wykonywałam rzetelnie
fot. EKG

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Potwierdzam odwołanie ze stanowiska pełnionego w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie znam uzasadnienia tej decyzji – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Ewa Tomala-Borucka, do środy pełniąca obowiązki szefowej GDDKiA.
Szefowa GDDKiA odwołana

O odwołaniu dotychczasowej p.o. dyrektora GDDKiA Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju poinformowało w czwartek. Ewę Tomalę-Borucką odwołano na wniosek minister Marii Wasiak. Decyzję tłumaczono „interesem i dobrem GDDKiA”. Teraz obowiązki szefa GDDKiA pełni Tomasz Rudnicki, dotychczasowy wicedyrektor GDDKiA, odpowiadający za realizację inwestycji. RMF FM podało, że do ABW trafiła informacja Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o sytuacji w GDDKiA. Jest to wynik postępowania sprawdzającego przeprowadzonego przez resort w Generalnej Dyrekcji.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju poinformowało, że niezależnie od odwołania szefowej GDDKiA, prowadzone jest postępowanie konkursowe na wybór Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Ogłoszono je na początku kwietnia 2015 roku.

Ewa Tomala-Borucka potwierdza, że przystąpiła do konkursu i została zakwalifikowana do drugiego etapu. W mediach pojawiło się wiele spekulacji dotyczących przyczyn odwołania jej z pełnionej funkcji, zwłaszcza wobec faktu, że miała ona duże szanse na wygranie konkursu. – Nie będę komentować żadnych decyzji moich zwierzchników – ucina temat była szefowa GDDKiA. 

Wyzwania dla dyrektora GDDKiA

– Swoją pracę w urzędzie traktuję jako służbę, wykonywałam ją rzetelnie dla dobra Skarbu Państwa, pełniąc powierzone obowiązki – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Ewa Tomala-Borucka. – Za sukces ostatnich miesięcy, uważam nawiązanie merytorycznych kontaktów z branżą i światem nauki. Tylko współdziałanie może prowadzić do sukcesu na początku lat dwudziestych – realizacji ambitnego programu budowy dróg – dodaje.

To właśnie zadaniem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad jest zarządzanie drogami krajowymi oraz realizacja budżetu państwa w ramach programu budowy dróg krajowych. Projekt nowego PBDK na lata 2014-2023 zakłada realizację inwestycji o wartości 93 mld zł. Do połowy lutego GDDKiA ogłosiła ponad 90 przetargów na budowę nowych dróg, z czego w około 50 otworzyła oferty cenowe, a w ponad 30 podpisała umowy o wartości kilkunastu miliardów złotych.

Przed nowym szefem GDDKiA stoi więc zadanie sprawnego przeprowadzania postępowań przetargowych na kolejne przedsięwzięcia drogowe i czuwania nad prawidłową realizacją tego procesu. Agnieszka Stefańska z biura prasowego GDDKiA w Warszawie mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że odwołanie Ewy Tomali-Boruckiej nie wpływa w żaden sposób na prace instytucji, ani jej bieżące funkcjonowanie. Oznacza to, że zmiany w kierownictwie nie powinny zaszkodzić dotychczas realizowanym pracom.

Droga ku lepszemu

Przedstawiciele organizacji branżowych wielokrotnie powtarzali, że Ewa Tomala-Borucka doprowadziła do poprawy kontaktu branży z Generalną Dyrekcją, udało się między innymi powrócić do prac w ramach zespołów roboczych przygotowujących wzorcowe dokumenty.

– Jest dużo mniej PR, a więcej konkretnych działań, to był dobry rok w relacjach GDDKiA z wykonawcami – mówiła portalowi „RynekInfrastruktury.pl” na początku kwietnia Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

Adrian Furgalski, wiceprezes ZDG TOR potwierdza, że rynek podkreślał poprawę relacji z administracją drogową, odkąd Generalną Dyrekcją zaczęła kierować Ewa Tomala-Borucka. – Na plus można na pewno zaliczyć przygotowanie nowego programu budowy dróg krajowych czy zwiększenie liczby odcinków budowanych w technologii betonowej. GDDKiA podkreślała realizację wielu postulatów wykonawców, chociażby w zakresie waloryzacji cen kontraktowych czy zaliczek, ale w opinii większości są to ustępstwa kosmetyczne – wylicza Adrian Furgalski.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5