Opóźnienia w ogłaszaniu przetargów przez PKP PLK SA, a w związku z tym niższa kontraktacja w latach ubiegłych, miały główny wpływ na spadek przychodów Trakcji PRKiI w I kw. 2016 r. o 40% w porównaniu z rokiem ubiegłym – podała spółka w informacji o wynikach finansowych. Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy za 2015 rok w kwocie 0,34 zł na akcję.
W I kwartale 2016 roku Grupa Trakcja uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 140,2 mln zł. Marża zysku brutto ze sprzedaży wyniosła 11,8% w I kwartale 2016 roku, natomiast w analogicznym okresie roku 2015 osiągnęła poziom 9,7%.
W tym samym czasie przychody jednostkowe Trakcji PRKiI wyniosły 91,03 mln zł, w porównaniu ze 155,4 mln zł w I kwartale 2015 r. co oznacza spadek o ok. 40%. Jednocześnie zysk netto wzrósł do 2,9 mln zł z 2,5 mln zł.
Zarząd Trakcji proponuje wypłatę dywidendy za 2015 rok w kwocie 17,4 mln zł tj. 0,34 zł na akcję.
– Mimo spadku przychodów utrzymujemy dobrą rentowność, co oznacza, że odpowiednio zarządzamy kosztami. Mniejszą sprzedaż na kolei, chcemy złagodzić kontraktami drogowymi i energetycznymi, jednak w realizacji zamówień kolejowych planujemy zachować dotychczasowy udział – mówi Jarosław Tomaszewski prezes Trakcji PRKiI SA. – W naszym portfelu na koniec marca wartym prawie 1,6 mld zł, coraz większy udział stanowią kontrakty drogowe w Polsce i na Litwie. Stopniowo pozyskujemy także kontrakty energetyczne – dodaje.
W okresie I kwartału 2016 roku spółki z Grupy Trakcja podpisały kontrakty budowlane o łącznej wartości 80 mln zł (bez konsorcjantów). Ponadto łączna wartość ofert na pierwszych miejscach w otwartych już przetargach wynosi ponad 100 mln zł. Aktualny portfel zamówień Grupy Trakcja na dzień 31 marca 2016 roku zapewnia pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych w bieżącym roku obrotowym – zapewnia spółka.
Luka inwestycyjna na kolei powoduje zmniejszenie przychodów nie tylko firm budowlanych ale także PKP Cargo o czym informowaliśmy na Rynku Infrastruktury
TUTAJ.