W sobotę uroczyście otwarto nowy tunel pod torami linii nr 1 w Grodzisku Mazowieckim. Jak się okazuje, jest on zbyt niski dla karetek i pojazdów straży pożarnej. PLK i urzędnicy zapewniają, że to celowe, a karetki pojadą wiaduktem oddalonym o kilometr.
O sprawie napisał lokalny portal WPR. PLK poinformowała dziennikarzy, że tunelem będą mogły przejechać pojazdy do 2,3 metra wysokości (znak informuje o wysokości 2,5 metra). Karetki, z których w Grodzisku korzysta pogotowie, są wyższe. – To mercedesy sprintery, które mają wysokość około 3,1 metra – mówi Magdalena Orłowska, rzecznik prasowy Falck Medycyna. Rzeczywisty prześwit wynosi 3,09 metra, więc karetki nim nie przejadą, mimo że znak ograniczenia wysokości ich nie obowiązuje. Kolejne wątpliwości mieszkańców dotyczą szerokości ciągu dla pieszych i rowerzystów.
- Od samego początku tunel przewidziany był wyłącznie do obsługi ruchu drogowego dla mieszkańców tej części Grodziska Mazowieckiego - mówi Jacek Grabowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta. Stąd parametry tunelu, a zwłaszcza jego wysokość, dostosowana jest do ruchu samochodów osobowych.
- Większa wysokość tunelu mogłaby stanowić zbyt dużą pokusę dla kierowców samochodów ciężarowych w przeprawach na drugą stronę miasta, co skutkowałoby blokadą ruchu drogowego w centrum. Stąd wspólna decyzja władz gminy i kolejarzy na budowę tunelu o takich parametrach. Przez tunel przejadą karetki pogotowia i mniejsze autobusy komunikacji miejskiej - tłumaczy rzecznik.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.