Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Bydgoszcz

W Bydgoszczy mówią o trasie WZ

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 08.03.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

W Bydgoszczy mówią o trasie WZ
fot. UM Bydgoszcz
W Bydgoszczy mówią o trasie WZ
W Bydgoszczy mówią o trasie WZ
W Bydgoszczy mówią o trasie WZ
W Bydgoszczy mówią o trasie WZ
W Bydgoszczy mówią o trasie WZ

Więcej z regionu:

Bydgoszcz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Od 11 marca mieszkańcy będą mogli dorzucić coś od siebie w sprawie rozbudowy trasy WZ wraz z węzłem wschodnim. Bydgoszczanie przez dwa tygodnie będą mogli studiować, zakończoną już, wielowariantową koncepcję projektu.
Opcje są trzy. Powstały one podczas pierwszego etapu prac nad koncepcją rozbudowy trasy WZ do układu dwujezdniowego. Zmodernizowana trasa ma spełniać funkcję ulicy głównej ruchu przyspieszonego, na której maksymalna dozwolona prędkość ma wynosić 70 km/h.

Trzy możliwości

Pierwszy wariant zakłada dobudowanie drugiej jezdni i niezbędnej infrastruktury przy skrzyżowaniach jednopoziomowych. Drugi zakłada budowę skrzyżowań dwupoziomowych. Główny ciąg trasy zlokalizowany byłby pod ulicami poprzecznymi (Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego). W obrębie skrzyżowań trasa biegłaby w wykopie zabezpieczonym murami oporowymi. Trzeci wariant również zakłada budowę skrzyżowań bezkolizyjnych na osi wschód-zachód. Projektanci zaproponowali w nim budowę wiaduktów nad ulicami poprzecznymi.

Dodatkowo każde opracowanie objęło też rozbudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej w tym m.in.: oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej z systemem odwodnienia, elementami związanymi z transportem publicznym ruchem rowerowym i pieszym, rozbudowę systemu ITS oraz ekrany akustyczne. Jednym z założeń jest to, żeby odległości między skrzyżowaniami była nie mniejsze niż 600 metrów.

Most będzie na pewno, będą też parkingi

Wszystkie warianty rozbudowy trasy WZ w Bydgoszczy łączy budowa drugiego mostu na Brdzie na Jachcicach oraz wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie zakładu Pesa. W projektach znalazł się także Węzeł Wschodni, w którym łączą się ulice Kamienna i Lewińskiego wraz z przyległą siecią drogową. Dzięki tej inwestycji kierowcy korzystający z Trasy WZ u ulicy Lewińskiego nie będą musieli pokonywać przejazdów kolejowych. Projektowany węzeł ułatwi też zdecydowanie wyjazd z ul. Spornej na Fordońską.

Jednak trasa ma nie tylko poprawić płynność ruchu samochodowego w Bydgoszczy. Koncepcja zakłada też powstanie nowych lub rozbudowę istniejących parkingów w obrębie ważnych skrzyżowań i stacji kolejowych. Powstaną również parkingi typu „Parkuj i Jedź”, które mają na celu zachęcać do przesiadki do transportu publicznego. Będą one zlokalizowane w rejonie ronda J. Trajtlera, stacji Bydgoszcz Bielawy oraz Bydgoszcz Wschód.

Co powiedzą mieszkańcy?

– Od początku założyliśmy, że konieczna jest rozbudowa Węzła Wschodniego co pozwoli na stworzenie wygodnego, alternatywnego połączenia centrum z dzielnicą Fordon – mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. – Skłaniamy się do budowy węzłów bezkolizyjnych na najważniejszych skrzyżowaniach, co pozwoli skrócić czas podróży – dodaje.

Teraz swój głos w tej sprawie zabiorą mieszkańcu Bydgoszczy. Konsultacje ruszą 11 marca i potrwają dwa tygodnie. W ramach prac nad koncepcją trwają też procedury związane z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia oraz przygotowywane jest studium wykonalności.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5