Roboty na trasie S7 na odcinku od Miłomłyna do Olsztynka rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku. Na tym fragmencie o długości ok. 40 km ma zostać ukończony w 2017 roku. Budowa jest podzielona na cztery odcinki. Łączna wartość inwestycji opiewa na 2,298 mld zł.
Największy postęp widać na odcinku A, którego budowa rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku a ma zakończyć się w kwietniu 2017 roku. Jest on trzeci co do długości i docelowo ma liczyć 9,2 km. Będzie prowadził z Miłomłyna do Ostródy Północ. Jego wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Jego wartość to ok. 292,3 mln zł. Zaawansowanie prac w tym miejscu wynosi ok. 40%. Wykonane są już prace bitumiczne na niektórych fragmentach drogi głównej, kontynuowane są roboty na obiektach inżynierskich.
Prace na innych odcinkach rozpoczęły się wiosną tego roku. Obecnie wykonywane są tam prace ziemne oraz wzmocnienia gruntów. Zaawansowanie na fragmentach B, C1 i C2 szacuje się na ok. 10%. Najdłuższy z nich, odcinek B z Ostródy Północ do Ostródy Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK-16, ma ok. 18,4 km. Zajmuje się nim ten sam wykonawca co w przypadku odcinka A. Wraz, ze zwiększeniem liczby kilometrów, zwiększa się koszt inwestycji sam fragment B kosztuje ok. 1,328 mld zł. Stanowi to 57,35%.
Ostatnie dwie części S7 w tej inwestycji to odcinki Ostróda Południe - Rychnowo i Rychnowo- Olsztynek. Ich długość to odpowiednio 8,8 km oraz 11,3 km. Ich budowa będzie kosztować łącznie 687,7 mln zł. Pierwszym z nich zajmuje się firma Strabag Infrastruktura Południe, a drugim Strabag.