Do udziału w przetargu na połączenie Pragi z Targówkiem Fabrycznym przez ul. Kijowską zgłosiło się 11 wykonawców. Droga, która ominie część parku na Szmulkach znacząco ułatwi kierowcom dojazd z Targowej do mostu Świętokrzyskiego – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Na budowę ponad kilometrowego odcinka relacji Dworzec Wschodni do ul. Zabranieckiej na Targówku Fabrycznym zgłosiło się 11 przedsiębiorstw. Proponowane oferty mieszczą się w przedziale od 67,1 mln zł (Bilfinger Infrastructure) do 116,9 mln zł (Mosty Łódź). Wszyscy wykonawcy proponują niemal 7 lat gwarancji.
Kosztorys inwestora zakłada budżet w wysokości 125 mln zł. Nowy odcinek ma zostać otwarty w 2016 roku. Na przedłużeniu ul. Kijowskiej znajdzie się dwujezdniowa arteria z dwoma pasami ruchu. Ocaleje większość drzew w parku na Szmulkach, bo droga nie przetnie go na pół, jak pierwotnie zakładano. Powstanie też środkowy odcinek Trasy Świętokrzyskiej, jednak, jak dowiedziała się „Gazeta”, nie powstanie on szybko.
Oferty w przetargu na Trasę Świętokrzyską (odcinek Dworzec Wschodni – Zabraniecka na Targówku Fabrycznym):
1. Bilfinger Infrastructure – 67,1 mln zł;
2. Strabag – 76 mln zł;
3. Warbud – 76,8 mln zł;
4. Intecor Zawiercie – 77,8 mln zł;
5. Konsorcjum firm z liderem IMB Podbeskidzie ze Skoczowa – 79,6 mln zł;
6. Konsorcjum Balzola – 83,6 mln zł;
7. Konsorcjum Mosty Warszawa – 83,7 mln zł;
8. Konsorcjum Budimex – 84,9 mln zł;
9. Konsorcjum Metrostav – 85,1 mln zł;
10. Pol Aqua – 106,7 mln zł;
11. Mosty Łódź – 116,9 mln.