Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Mosty - Warszawa

Warszawa: Czy mieszkańcy Żoliborza pozbędą się mostu?

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl/ TVN 24 Warszawa 18.12.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Warszawa: Czy mieszkańcy Żoliborza pozbędą się mostu?
fot. galbiat, sxc.hu

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mieszkańcy Żoliborza próbują pozbyć się inwestycji związanej z budową Trasy Mostu Krasińskiego w każdy możliwy sposób. Powstał sojusz między Rembertowem, a Żoliborzem, który postuluje aby pieniądze przewidziane na budowę mostu przenieść na realizację tunelu pod torami w Rembertowie. Jak podaje portal „tvnwarszawa.tvn24.pl” – z kolejną inicjatywą wychodzą mieszkańcy Wawra.
Wawer chce przejąć most

– Skoro Żoliborz nie chce mostu Krasińskiego, to zbudujmy most Na Zaporze, która połączy naszą dzielnice z Wilanowem – proponują mieszkańcy Wawra. Na razie organizują się w internecie, a ich inicjatywa zyskała już oficjalne poparcie dzielnicowych urzędników.

Nie wszyscy jednak tak ochoczo podpisują się pod pomysłem budowy nowego mostu.
– Nie jestem przeciwnikiem tej budowy w ogóle, jednak w tej chwili nie jest to inicjatywa priorytetowa. W sensie czysto transportowym ważniejsze wydają się m.in. dokończenie budowy obwodnicy Śródmieścia czy nowe trasy tramwajowe – twierdzi Piotr Kostrzewa, prezes stowarzyszenia SISKOM.

Wstępna koncepcja zakładano, że trasa mostu zacznie się w ciągu ulicy Zawodzie, za Elektrociepłownią Siekierki, dalej przejdzie nad torami kolejowymi, przetnie Wał Zawadowski i przejdzie nad rzeką do Wału Miedzeszyńskiego tuż przy ulicy Chłodzieńskiej. Dalej nowa droga miałaby prowadzić na północ od ulicy Cylichowskiej i wpiąć się w Zwoleńską, tuż przy nowym tunelu pod torami.

A może tunel

Międzydzielnicowy sojusz zawarty między mieszkańcami Rembertowa i Żoliborza współpracuje w sprawie inwestycji drogowych. Mieszkańcy Rembertowa, chcą budowy tunelu pod torami w swojej dzielnicy, a mieszkańcy Żoliborza nie chcą Trasy Mostu Krasińskiego. Rozwiązanie wydaje się proste. Jednak tu nadal nie ma możliwości szybkiego przełożenia pieniędzy.

Chodzi o tunel w osi ulic Marsa i Chruściela "Montera". – Walczymy o tunel w Rembertowie, bo mamy straszne korki, niebezpieczną sytuację na przejeździe kolejowym. Nie mamy jak dojechać z dzielnicy do centrum miasta. Chcemy swobodnie przedostawać się z jednej strony dzielnicy na drugą, dojechać do szpitala, szkoły czy kościoła – mówił Robert Twardowski ze stowarzyszenia Rembertów Bezpośrednio. – Jeśli mieszkańcy Żoliborza nie chcą mostu, przeznaczmy pieniądze na tunel. Potrzebujemy 20-30 mln zł, żeby tę inwestycję sfinansować – zaproponował.

Propozycji spodobała się mieszkańcom Żoliborza, którzy przyszli zaprotestować przeciwko budowie trasy mostu Krasińskiego. Dla żoliborzan to przykład jednej z wielu inwestycji, które uważają za istotniejsze dla miasta niż niechciana przez nich przeprawa.

Pieniędzy nie można przełożyć

Obecnie jednak nie zanosi się na wstrzymanie inwestycji na Żoliborzu. – Mamy projekt budowy Trasy Mostu Krasińskiego zgodny ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Dysponujemy nim od 2012 r. Z uwagi na to, że pojawiły się środki w budżecie miasta, zleciliśmy jego aktualizację. Równolegle prowadzimy rozmowy z mieszkańcami, które mają na celu zgromadzenie uwag i postulatów do wykorzystania w trakcie prac nad aktualizacją dokumentacji – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka prasowa Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. – Planujemy kolejne spotkania z mieszkańcami w sprawie tej inwestycji – dodaje.

Pieniądze przeznaczone na budowę Trasy Mostu Krasińskiego chętnie przejęliby zwolennicy innych inwestycji. Jednak nie jest to takie proste. – Pieniędzy na te inwestycje nie możemy przekładać z kupki na kupkę. Są one zaplanowane w planie wieloletnim – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik prasowy Urzędu Miasta st. Warszawy Bartosz Milczarczyk. – W związku z inwestycją dotyczącą trasy mostu Krasińskiego jesteśmy już dosyć daleko w porównaniu do mostu Na Zaporze. Dodatkowo w niedalekim jego sąsiedztwie będzie budowana Południowa Obwodnica Warszawy wraz z mostem, a to rozwiąże problem komunikacyjny w tym miejscu – dodaje.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5