Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Pozostałe - Warszawa

Warszawa. Jaka nowa Miodowa? Z pasami rowerowymi, czy bez?

| Robert Grzędowski źródło: Transport-Publiczny.pl 03.09.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Warszawa. Jaka nowa Miodowa? Z pasami rowerowymi, czy bez?
ul. Miodowa w Warszawiefot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Polska

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Od kilku dni trwają konsultacje społeczne dotyczące przyszłorocznego remontu ulicy Miodowej. To pierwsza taka inicjatywa prowadzona przez Zarząd Dróg Miejskich. Własne zdania i stanowiska prezentują więc miejscowi przedsiębiorcy, mieszkańcy Warszawy i organizacje społeczne.
Pierwotnie remont ulicy Miodowej miał się odbyć w tym roku i objąć wymianę asfaltu, płyt chodnikowych i latarni (na zabytkowe pastorały). Na wniosek organizacji społecznych Zarząd Dróg Miejskich zdecydował o zwiększeniu zakresu prac i poprzedzeniu ich konsultacjami społecznymi. Rozpoczęły się one 24 sierpnia i potrwają do 16 września. W ich zakres wchodzą spotkania z mieszkańcami, wspólne spacery ul. Miodową, możliwość odwiedzenia terenowego punktu informacyjnego czy nadesłania własnej opinii drogą mailową. Sposób prowadzenia konsultacji chwali Kierownik Sekcji Transportu Publicznego Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji Łukasz Oleszczuk. - Forma tych konsultacji skraca dystans urzędnik-obywatel, a wyjście do ludzi i wyjście na ulice to podejście nowatorskie, bardziej prospołeczne. Jesteśmy wzrokowcami i możliwość obejrzenia konkretnego miejsca wraz z tłumaczeniem to dobry pomysł – powiedział w rozmowie z Transport–Publiczny.pl.

Sam Zarząd Dróg Miejskich dotychczasowe zainteresowanie konsultacjami ocenia jako spore. – Otrzymaliśmy maile od ok. 30 osób. Kilkadziesiąt uwag zostało przekazanych za pomocą portalu Facebook. Kolejne 20 osób odwiedziło w ciągu 3 godzin nasz punkt terenowy, czyli namiot konsultacyjny na Miodowej – wyliczył Mikołaj Pieńkos z ZDM.

Przygotowane zostały dwa warianty możliwych rozwiązań. Pierwszy zakłada wprowadzenie niewielkich korekt podziału przestrzeni w stosunku do stanu obecnego – nieznaczne zwężenie jezdni, pozostawienie pasów rowerowych, zmniejszenie ilości miejsc parkingowych i możliwą rezygnację z sygnalizacji świetlnej na ul. Kapitulnej. Drugi wariant jest bardziej radykalny. Chodzi o zwężenie jezdni do 6 metrów, usunięcie pasów rowerowych, poszerzenie chodników bez redukcji miejsc parkingowych, zmniejszenie prędkości przejazdu do 30 km/h oraz dodanie nowych przejść dla pieszych. Sam Zarząd Dróg Miejskich zaznacza, że nie są to gotowe projekty i dlatego poddaje je opinii mieszkańców. Dodatkowo planuje ewentualną zmianę kierunku jazdy na ulicach Długiej i Podwale.

Zostawić pasy, zostawić parkingi

Wśród warszawiaków zdania są jednak podzielone. – Dobrze, gdyby nie usuwali miejsc parkingowych, bo i tak jest ich mało. Najważniejsze, by cały remont przebiegł jak najsprawniej – powiedział portalowi właściciel jednej z restauracji przy Miodowej. Inny punkt widzenia mają natomiast rowerzyści. – Pas rowerowy usprawnia zarówno ruch samochodów, rowerów, jak i pieszych. Pieszy czuje respekt przed jezdnią, więc i dla pasa rowerowego ma większy respekt, gdyż jest to część wydzielona z jezdni, a nie z chodnika. Natomiast zwężenie ulicy, owszem, spowolni ruch, ale na przykład utrudni bezpieczne wymijanie rowerzysty. Pas rowerowy eliminuje ten problem. – bronił idei ulicznej drogi dla jednośladów jeden z napotkanych przez nas na Miodowej rowerzystów.

Z powodu rozbieżności Zarząd Dróg Miejskich może mieć problem z wyborem wariantu w oparciu o głosy obywateli. – Po zakończeniu konsultacji zbierzemy wszystkie uwagi i odniesiemy się do nich w raporcie, który zostanie opublikowany w Internecie. Uwagi są dla nas cenne, ale jak do tej pory żaden z wariantów nie uzyskał znacznie większego poparcia niż drugi, więc ciężko będzie zadowolić wszystkich uczestników – powiedział Pieńkos.

SISKOM też oceni

Jeszcze inne zdanie na temat dwóch propozycji przedstawia SISKOM. – Te rozwiązania to jakiś punkt wyjścia. Mi osobiście brakuje jednak podejścia do tematu pod kątem obszarowym. Sama Miodowa jest przecież fragmentem większego ciągu komunikacyjnego. Nie można też ukryć, że mimo rewitalizacji, będzie nadal pełniła większą rolę komunikacyjną niż społeczno-kulturową. Należałoby więc analizować problem od ogółu do szczegółu. Ogółem jest w tym przypadku funkcja ciągu Bonifraterskiej, a szczegółem wariant remontu na ul. Miodowej. W tym celu potrzebne byłyby konsultacje wieloetapowe. Na pewno SISKOM przygotuje i opublikuje dokładne stanowisko w tej sprawie – przedstawił zdanie Stowarzyszenia Łukasz Oleszczuk.

Do zakończenia konsultacji odbędą się dwa spacery połączone ze spotkaniami dyskusyjnymi – pierwszy w sobotę 5 września o godzinie 10:00, drugi w środę 9 września o godzinie 17:00. Dyskusje odbędą się w sali konferencyjnej Muzeum Ordynariatu Polowego (wejście przez Katedrę od ul. Długiej 13/15). Na skwerze nad tunelem Trasy W-Z 7 września (poniedziałek) w godz. 15:00-18:00 będzie można zgłaszać uwagi w terenowym punkcie konsultacyjnym. Opinie drogą mailową należy nadsyłać na adres miodowa@zdm.waw.pl.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5