Przebudowa ciągu ulic Marsa – Żołnierska na odcinku od ul. Naddnieprzańskiej do granic miasta wchodzi w kolejną fazę. W weekend rozpoczęła się rozbiórka wyłączonego z ruchu, wschodniego wiaduktu ul. Żołnierskiej, znajdującego się nad linią kolejową i ul. Strażacką. Prace rozbiórkowe po stronie zachodniej rozpoczną się w przyszłym roku, po przełączeniu ruchu na nowo wybudowane wiadukty wschodnie.
Rozbierany obiekt to dziesięcioprzęsłowa konstrukcja z belek prefabrykowanych. Zbudowany został na przełomie lat 70 i 80 XX wieku. Z rozbiórki wschodniej i zachodniej nitki obiektu powstanie ok. 14,5 ton gruzu. W miejscu wyburzonego obiektu wykonane zostaną dwa nowe wiadukty – nad torami kolejowymi i nad ul. Strażacką. Pomiędzy nimi powstanie nasyp drogowy w murach oporowych.
Nowe wiadukty realizowane będą jako konstrukcje zespolone stalowo-betonowe. Do ich wykonania przewiduje się zużycie 5,3 tys. m3 betonu, ponad 600 ton stali konstrukcyjnej i prawie 800 ton stali zbrojeniowej.
Na nowych wiaduktach powstaną chodnik dla pieszych oraz droga rowerowa połączone z ciągami komunikacyjnymi w poziomie terenu za pomocą wygodnych schodów i pochylni.
Inwestycja obejmuje modernizację odcinka drogi o długości 4,8 km i ma być gotowa w 2018 roku. Koszt budowy to ok. 155 mln zł. Inwestorem jest Miasto st. Warszawa – Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, a wykonawcą robót budowlanych firma Metrostav.
W wyniku realizacji inwestycji powstaną m.in.: dwa wiadukty w ul. Marsa nad torami linii kolejowej Warszawa – Dorohusk, dwa wiadukty w ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa – Terespol, wiadukty nad ul. Strażacką i Czwartaków, estakada nad skrzyżowaniem ul. Marsa z ulicami: Chełmżyńską-Okularową i Żołnierską-Rekrucką, kładka dla pieszych i rowerzystów nad ul. Żołnierską, a także chodnik i droga rowerowa wzdłuż wschodniej jezdni ul. Żołnierskiej.