Po tym jak warszawski oddział GDDKiA dokonał wyboru wariantu Wschodniej Obwodnicy Warszawy, konieczne jest złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla odcinka przebiegającego przez Wesołą i Sulejówek. Zanim to nastąpi, inwestor musi skompletować dokumentację geodezyjną.
W najbliższych dniach GDDKiA powinna skompletować dokumentację geodezyjną. We wniosku przesłanym do RDOŚ będą się znajdowały cztery warianty drogi oraz wyniki analizy techniczno-ekonomiczno-środowiskowej. Analiza zawiera prognozowany ruch, technologię budowy, jakość gruntów i wymagania środowiskowe.
Swoje stanowisko dotyczące przebiegu trasy będą mogli w trakcie konsultacji społecznych wyrazić wszyscy zainteresowani. Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która ostatecznie wskaże przebieg obwodnicy.
Już teraz,
jak informuje TVN Warszawa, władze Wesołej domagają się budowy tuneli i węzła na odcinku przebiegającym przez dzielnicę. GDDKiA wybierając wariant przez Sulejówek, świadomie zrezygnowała z powstania tunelu, co nie podoba się burmistrzowi dzielnicy, który zamierza postulować powrót do tego pomysłu i czeka na konsultacje społeczne.
Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie biegła w ciągu drogi ekspresowej S17 i będzie miała około 20 km długości. Podzielono ją na trzy odcinki – 15-kilometrowy między węzłami Zakręt i Drewnica, 2,5-kilometrowy z Zakrętu do węzła Lubelska oraz 2-kilometrowy węzeł Lubelska. Wartość planowanej inwestycji to niemal 2,5 mld zł.