DB Port Szczecin zrealizował w ubiegłym roku wiele inwestycji, które podniosły poziom świadczonych usług.
Nowe place składowe zyskał terminal kontenerowy na Nabrzeżu Fińskim. Obecnie jego możliwości przeładunkowe wynoszą 120 tysięcy TEU rocznie. Spółka pozyskała też sześć ciągników siodłowych typu Kalmar, wóz kontenerowy typu Hyster, cztery rolltrailery i siedem wózków widłowych. Sprzęt będzie wykorzystywany przy przeładunkach drobnicowych i kontenerowych.
Najważniejszym zakupem był nowy mobilny portowy żuraw nabrzeżowy typu Gottwald, model GHMK 4406, wyprodukowany przez firmę Terex w Niemczech. Maksymalny udźwig żurawia to 100 ton, co w tandemie z drugim takim samym dźwigiem, daje możliwość uniesienia 150 ton ładunku.
Nowy dźwig będzie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich ładunków: konstrukcji, wyrobów stalowych czy granitowych bloków. Żuraw pod koniec listopada przypłynął do portu, gdzie został zmontowany. Pod koniec lutego, po szkoleniach dla załogi i odbiorze technicznym, będzie gotowy do pracy.
–Dzięki poczynionym inwestycjom chcemy polepszyć nasze usługi przeładunkowe oraz brać udział w rozwoju wymiany towarowej w portach. Inwestycje są częścią długoterminowego planu rozwoju transportu. Dzięki rozbudowie portu oczekujemy wzmocnienia przewozów kolejowych w głąb kraju“ – mówi Marek Staszek prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
W minionym roku spółka zmodernizowała także dwie suwnice kontenerowe STS. Modernizacja znacząco poprawiła parametry użytkowe sprzętu oraz zwiększyła jego sprawność.
Jak mówi prezes Prezes Zarządu DB Port Szczecin Paweł Wac, w ubiegłym roku port odnotował wzrost przeładunku kontenerów o 11,5% w stosunku do roku poprzedniego.