Trwa realizacja wielkopolskich inwestycji w ciągu drogi ekspresowej nr 5. Rozpoczęła się budowa na odcinku w. Głuchowo – Wronczyn. Zaawansowanie prac między w. Mieleszyn a Gnieznem wynosi 41%.
Odcinek od w. Mieleszyn do Gniezna to ostatni w województwie wielkopolskim budowany fragment trasy z Poznania do Bydgoszczy. Ma być on gotowy w 2017 r. – Prace idą zgodnie z harmonogramem – informuje rzecznik prasowy poznańskiego oddziału GDDKiA, Alina Cieślak. – Według stanu na koniec października zaawansowanie wynosi ponad 41% – dodaje. Inwestycję wykonuje konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman, a wartość kontraktu opiewa na ponad 475 mln zł.
Rozpoczęto też budowę odcinka w. Głuchowo – Wronczyn w ciągu między Poznaniem a Wrocławiem. Ma on połączyć S5 z autostradą A2. Ten projekt realizuje konsorcjum Toto Costruzioni Generali oraz Vianini Lavori, a koszt to 529 mln zł.
„Zaawansowanie jest zadowalające”
Postęp w pracach cieszy władze województwa wielkopolskiego. – Samorząd województwa na bieżąco interesuje się przebiegiem prac na obu odcinkach inwestycji. Ich zaawansowanie w rejonie Gniezna jest zadowalające. Odcinek w. Głuchowo – Wronczyn rozpoczęty został niedawno. Z zadowoleniem monitorujemy więc sam fakt rozpoczęcia robot – mówi wicemarszałek Wojciech Jankowiak.
Najważniejszy korytarz transportowy
– Droga S5 obok autostrady A2 i drogi S11, która ciągle nie może się doczekać decyzji realizacyjnej, stanowi najważniejszy korytarz transportowy, warunkujący pomyślny rozwój gospodarczy regionu – dodaje wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Z tego powodu tamtejszy Samorząd przywiązuje dużą wagę do budowy ekspresowej „piątki”.
Od 2012 r. współpracował ze swym odpowiednikiem w województwie kujawsko-pomorskim, by w 2014 r. podpisać Kontrakt Terytorialny dla Województwa Wielkopolskiego. Na liście przedsięwzięć kontraktu znalazła się całość drogi S5 w Wielkopolsce.
Docelowo ekspresowa S5 ma prowadzić od Wrocławia do Grudziądza, łącząc ze sobą trzy miasta wojewódzkie – Wrocław, Poznań i Bydgoszcz.