Prace na odcinku Wschodniej Obwodnicy Wrocławia łączącym Siechnice i Żerniki Wrocławskie już się zakończyły. Na piątek 19 grudnia zaplanowano otwarcie trasy, którą wykonała firma Gotowski z Bydgoszczy.
Nowa trasa otacza Wrocław od strony południowo-wschodniej. Łączy się z wybudowanym w 2013 roku odcinkiem obwodnicy Łany – Siechnice (między DW-455 i DK-94). Nowy odcinek połączył natomiast Siechnice z Żernikami (między DK-94 i DW-355). Inwestycja poprawi komfort przejazdu w podwrocławskich miejscowościach oraz w dzielnicy Wrocławia Brochów.
Trasa liczy około 4 km. Zbudowano na niej dwa wiadukty nad liniami kolejowymi Wrocław – Oława i Wrocław – Strzelin (obiekty o długości 90 i 60 m). Konieczna była też budowa 11 metrowego mostu nad rzeką Brochówką. – Dla nas największym wyzwaniem była sytuacja, w której samodzielnie musieliśmy odpowiadać za dokończenie budowy. Nie tylko za branżę mostową, w której się specjalizujemy. ale również część drogową – mówi prezes firmy wykonawczej, Marek Gotowski.
Większy widok mapy
– Determinacja zarówno po stronie inwestora jak i po naszej była na tyle duża, że inwestycja ma swój szczęśliwy finał w 2014 roku. Zbliżoną datę zakładaliśmy rozpoczynając to zadanie w 2012 roku. Nie spodziewaliśmy się jednak, że firma z którą tworzyliśmy konsorcjum złoży po roku wniosek o upadłość. Doceniamy też partnerskie relacje z inwestorem – dodaje prezes.
WOW to trasa biegnąca przez tereny powiatu wrocławskiego wzdłuż południowej i wschodniej granicy Wrocławia. Docelowo razem z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz tzw. Łącznikiem Długołęka i fragmentem autostrady A4 tworzyć ma zamknięty pierścień o średnicy 15-20 km. Droga ma służyć lepszemu wzajemnemu skomunikowaniu silnie rozwijających się miejscowości powiatu leżących na południowo-wschodnim obrzeżu Wrocławia, jak i wyprowadzeniu części ruchu tranzytowego z miasta.
Inwestorem była Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Za wszystkie prace na odcinku obwodnicy pomiędzy Żernikami i Siechnicami odpowiadała firma Gotowski, która przejęła w ubiegłym roku drogową część kontraktu firmy Pol-Dróg. Inwestycja była warta ponad 60 mln zł.