Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Kolej | Linie kolejowe - Wrocław

Wrocław z nowym przystankiem kolejowym – skończy tu bieg część pociągów

| wu źródło: Rynek Kolejowy 24.11.2014

 

Wrocław z nowym przystankiem kolejowym – skończy tu bieg część pociągów
fot. wroclaw.pl

Zobacz więcej na temat:

PKP PLK

Więcej z regionu:

Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pełną parą idzie modernizacja trasy kolejowej Wrocław-Poznań. W 2015 roku przejazd między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska ma się skrócić, najpierw do nieco ponad 2 godzin, a docelowo do 100 minut. W związku z inwestycją powstał też nowy przystanek kolejowy Wrocław-Grabiszyn. Pociągi zaczną się tam zatrzymywać już od 14 grudnia.
Na nowym przystanku Wrocław Grabiszyn już za trzy tygodnie wysiądą podróżni składów z Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Świdnicy. Przystanek powstał, bo będzie potrzebny podczas kluczowego etapu przebudowy wiaduktu nad ul. Grabiszyńską – (demontaż 2 torów i starego przęsła).

Od marca 2015 r. będzie on końcowym przystankiem niektórych pociągów. Bez niego część składów aglomeracyjnych nie mogłaby dojechać do Wrocławia.

Tymczasowy z szansą na przyszłość

Przystanek ma dwa perony o długości 150 m i szerokości 4 m. Bez problemów zatrzymają się obok nich składy aglomeracyjne i regionalne. Perony są nowe, niedługo pojawią się tam ławki dla podróżnych, będzie też oświetlenie. Perony są dostępne dla osób o ograniczonej mobilności.

Położone są blisko ulicy i przystanków komunikacji miejskiej, do których prowadzi chodnik. - Bezpieczne przejście między peronami zapewni wygrodzenie i labirynt z barierek. Obiekty będą funkcjonowały jako tymczasowe, z możliwości zaadaptowania ich jako stałe – mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Nowy przystanek kosztował 3,23 mln zł i jest spora szansa, że wpisze się on już na stałe w siatkę wrocławskich stacji kolejowych. PKP PLK wybudowało we Wrocławiu jeszcze jedną nową stację Wrocław Osobowice, na tyłach cmentarza Osobowickiego. Uruchomiony on zostanie wiosną 2015 roku.

Planowe zmiany na mostach, wiaduktach, peronach

– Od połowy grudnia zwiększy się długość zmodernizowanej linii dwutorowej. Do gotowej już trasy od granicy woj. dolnośląskiego do stacji Wrocław Osobowice, dołączy kilkukilometrowy odcinek miejski. Pociągi pojadą m.in. przez nowy most nad Odrą do stacji Wrocław Popowice – wyjaśnia Tomasz Szymański, kierownik projektu przebudowy trasy Wrocław-Poznań

Na przystanku Wrocław Mikołajów kończą się prace przy nowym peronie. Przedłużenie jego krawędzi do 250 m zapewni wygodną obsługę składów dalekobieżnych. Podobny obiekt powstaje na sąsiedniej stacji Popowice. Na wiadukcie nad ul. Starogroblową zdjęte są już 2 ostatnie stare konstrukcje i będą zastąpione nowymi. Prowadzona przez PLK przebudowa pozwala miastu poszerzyć drogę, co znacznie ułatwi komunikację.

Wszystkie prace przy obiektach inżynieryjnych wykonywane są tak, by maksymalnie ograniczyć utrudnienia w ruchu drogowym. Również roboty na torach uwzględnione są już w rozkładzie jazdy. Przyjęte godziny kursowania pociągów bazują na dokładnie zaplanowanym harmonogramie, uzgodnionym z przewoźnikami.

– Podstawową zasadą jest utrzymanie dobrych połączeń także w trakcie modernizacji – zapewniają przedstawiciele PKP.

Krótko o modernizacji

W 2015 r., po zakończeniu prac na dolnośląskim odcinku trasy, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania zajmie około 1 godziny i 40 min.

Modernizacja 58 km linii dwutorowej, 12 przebudowywanych stacji i przystanków "z dostępem dla osób o ograniczonej mobilności, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów; 10 wiaduktów na terenie Wrocławia, 15 km ekranów akustycznych,2 ekodukty, 49 separatorów dla ochrony czystości wód.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5