Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Lokalne - Dolnośląskie

Wschodnia Obwodnica Wrocławia wreszcie ma przebieg. Budowa do 2020 r.

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 15.12.2015

PARTNER DZIAŁU


 

Wschodnia Obwodnica Wrocławia wreszcie ma przebieg. Budowa do 2020 r.
fot. Bartosz Józefiak

Więcej z regionu:

Dolnośląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mieszkańcy aglomeracji wrocławskiej mogą odetchnąć z ulgą. Po wielu latach odwlekania decyzji nareszcie wiadomo, jaki będzie przebieg Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Władze województwa postawiły na kontrowersyjny wariant przez wieś Wysoką. Trasa ma być gotowa w 2020 r.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia będzie tak naprawdę jednopasmową drogą wojewódzką. Jej znaczenie dla aglomeracji jest jednak olbrzymie, bo razem z Autostradową obwodnicą miasta ma tworzyć ring wokół stolicy Dolnego Śląska. Ta ważna droga od kilkunastu lat rodzi się w bólach. Choć jej przebieg jej znany od dawna, na razie doczekaliśmy się tylko dwóch środkowych fragmentów: Z Łanów do Siechnic i z Siechnic do Żernik Wr. Wciąż brakuje dwóch skrajnych fragmentów trasy. Najbardziej kontrowersyjny południowy odcinek połączy Żerniki z Bielanami Wrocławskimi, skąd kierowcy będą mogli wjechać na autostradę A4 i AOW.

7- kilometrowy fragment obwodnicy odkorkowałby południe miasta. Dzisiaj kierowcy z osiedli: Partynice i Ołtaszyn skazani są na wąską i wiecznie zakorkowaną ulicę Zwycięską. Fragment Wschodniej Obwodnicy byłby alternatywą dla Zwycięskiej, niestety od lat czeka na realizację. Powodem są protesty samorządowców i mieszkańców ze wsi Wysoka. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego trasa ma przechodzić między dwoma dużymi osiedlami. Kolejne władze województwa przez lata bały się narazić mieszkańcom. Wyznaczano alternatywne przebiegi trasy, a decyzję o budowie odkładano na świętego nigdy. Aż do teraz.

Wariant przez Wysoką zwyciężył

Dziś władze Dolnego Śląska ogłosiły, że czas oczekiwania minął. - Zdecydowaliśmy się wybrać wariant przez Wysoką. Wiem, że nie wszyscy będą z tego zadowoleni, ale polityk musi podejmować decyzje, nawet te niepopularne. Musimy w końcu odkorkować tę część Wrocławia – tłumaczy Jerzy Michalak, członek zarządu województwa. - Ten wariant był od dawna znany, przygotowana jest tam rezerwa komunikacyjna. Trasa przez Wysoką skomunikuje też ulicę Grota – Roweckiego, co odciąży dojazd do miasta. Poza tym wybudowanie obwodnicy w innych wariantach wiązałoby się z naruszeniem terenów chronionych płazów. Musielibyśmy przechodzić przez ciek wodny, który ma swój pas ochronny – dodaje Jerzy Michalak.

Mieszkańcy Wysokiej mogą jednak liczyć na ułatwienia. Droga zostanie zbudowana na niewielkim nasypie, co zapewni bezpieczeństwo pieszych. W nasypie powstaną przejścia naziemne w poziomie gruntu, co z kolei umożliwi komunikację między dwoma częściami wsi. Dodatkowo drogowcy ustawią wzdłuż trasy ekrany, a to zmniejszy poziom hałasu i spalin.

Trasa gotowa w 2020 r.

Co dalej? Kilka miesięcy temu władze województwa poprosiły Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska o zaopiniowanie wariantów przebiegu tej drogi. - RDOŚ nakazał nam sporządzenie raportu środowiskowego. Jego przygotowanie zajmie ok. pół roku. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej rozpiszemy przetarg w trybie zaprojektuj i zbuduj. Liczymy na to, że droga będzie gotowa w drugim kwartale 2020 r. Oczywiście termin zależy też od protestów i odwołań – dodaje Jerzy Michalak.

Na realizację czeka jeszcze 8- kilometrowy północny fragment WOW – z Łanów do Długołęki. Przetarg na jego budowę ma zostać ogłoszony na początku 2016 r. Koszt budowy dwóch brakujących odcinków to ok. 220 mln zł. Pieniądze w większości będą pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego. Cała Wschodnia Obwodnica Wrocławia ma być gotowa w 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS