Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę S7 między Skomielną Białą a Chabówką wraz z budową nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP na odcinku Rabka Zdrój – Chabówka.
To jeden z fragmentów „siódemki” Kraków – Rabka Zdrój. Najkorzystniejszą okazała się oferta złożona przez Salini Impregilo. Włoska firma chce wybudować ten fragment drogi za 615,068 mln zł. Zamierza to zrobić w 22 miesiące od daty zawarcia umowy, oferując 10–letnią gwarancję. Zamawiający przewidział na to zadanie 829,9 mln zł.
W przetargu złożono w sumie 13 ofert. Pozostałe złożyli (w kolejności od najtańszych): Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 627,1 mln zł, Porr Polska Infrastructure – 670,6 mln zł, konsorcjum IDS-Bud i Korporacja Altis Holding – 682,7 mln zł, Astaldi – 691,4 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe – 699,3 mln zł (oferta nie była oceniana z powodu niezłożenia kompletnych kosztorysów), Mota-Engil Central Europe – 702,7 mln zł, Budimex – 724,8 mln zł, konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras – 798,8 mln zł, konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Strabag – 816,2 mln zł, Energopol-Szczecin – 832,73 mln zł (oferta nie była oceniana – powód: niezłożenie kompletnych kosztorysów), konsorcjum: Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia – 906,1 mln zł (oferta nie podlegała ocenie z powodu niewpłacenia wadium), konsorcjum Metrostav i Vistal Gdynia – 923,3 mln zł.
Oferty były oceniane pod kątem ceny: 90%, terminu realizacji – 5% i gwarancji jakości – 5%. Wszyscy oferenci zaproponowali 10–letnią gwarancję oraz 22 miesiące realizacji (poza Mostostalem, który w ofercie zapisał 25–miesięczny termin wykonania). Wykonawca będzie miał do wykonania 6,1 km dwujezdniowej drogi, a także m.in. dwa węzły drogowe: Skomielna Biała i Zabornia, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich, z których najdłuższy ma liczyć 992 metry oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle Skomielna.
W przetargach są jeszcze dwa inne odcinki S7 Rabka – Kraków. 15 stycznia 2016 r. GDDKiA w Krakowie otworzy oferty cenowe na budowę odcinka Naprawa – Skomielna Biała z tunelem. Natomiast do 18 stycznia GDDKiA Oddział w Krakowie czeka na wyjaśnienia od firm, które chcą budować odcinek S7 Lubień – Naprawa. Oferty na ten odcinek złożyło 12 wykonawców.