2 czerwca przedstawiciele konsorcjum Rubau i Rubau poinformowali dyrekcję Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, że wcześniej deklarowany termin zakończenia budowy śródmiejskiej obwodnicy Żywca (DW-945) i nowego mostu na Sole nie będzie dotrzymany. Zamiast na przełomie czerwca i lipca br. budowa ma zakończyć się 20 lipca.
Zgodnie z umową podpisaną w październiku 2013 roku, budowa nowego mostu i przebudowa układu komunikacyjnego towarzyszącemu mostowi, w ciągu DW-945 miała zakończyć się 15 listopada 2014 roku. Jak można przeczytać w komunikacie inwestora, „w ocenie ZDW w Katowicach budowa od początku nie była dobrze zorganizowana”.
Dalej ZDW w Katowicach uzasadnia twierdzenie: „harmonogram robót przedstawiony przez wykonawcę zatwierdzony był przez ZDW w Katowicach dopiero w kwietniu ub. roku. O skali nieprzygotowania wykonawcy do budowy świadczyć może, że zatwierdzona została dopiero 11 wersja harmonogramu. Poprzednie nie spełniały warunków zapisanych w kontrakcie. Każdorazowo po kolejnej aktualizacji harmonogramu następowały następne opóźnienia, np. pierwotny termin betonowania płyty pomostowej wyznaczony był na 8 sierpnia 2014 r., a przekładano go czterokrotnie. Ostatecznie betonowanie płyty wykonane zostało na początku października 2014 roku”.
Większy widok mapy
Konsorcjum Rubau i Rubau wygrało przetarg, mimo skargi wniesionej przez innego wykonawcę do Krajowej Izby Gospodarczej, która skargę oddaliła. W związku z tym ZDW w Katowicach był zobowiązany prawem zamówień publicznych do zawarcia umowy z konsorcjum Rubau i Rubau.