Po czterech miesiącach 2015 r. przeładunki w Porcie Gdynia w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosły o 7,8%. Decydujące znaczenie w tym wzroście miało zboże.
Od początku br. przeładowano prawie 1,6 mln ton zbóż, to oznacza wzrost o 86,6% wobec czterech miesięcy ubiegłego roku. W pozostałych kategoriach odnotowano nieznaczne spadki obrotów; największy spadek w przeładunkach węgla – o 11,9%.
Kwiecień był też miesiącem, w którym odnotowano spadek obrotów kontenerowych. Prawdopodobnie jest to efektem wejścia w życie aliansu 2M (Maersk i MSC), co spowodowało przesunięcie części wolumenu kontenerów armatora MSC z Gdyni do gdańskiego DCT.
Według przewidywań, ten wolumen może osiągnąć kilkadziesiąt tysięcy TEU w skali roku. Niemniej zarząd portu uważa jednak, że utrzymanie rocznych obrotów na poziomie zbliżonym do 850 tys. TEU w obu gdyńskich terminalach jest jak najbardziej realne.
Satysfakcjonować będą wyniki ubiegłoroczne (19,4 mln. ton), a każdy wzrost, nawet niewielki, będzie oznaczał kolejny, rekordowy poziom przeładunków w Porcie Gdynia.