Zysk netto OT Logistics wyniósł w I kwartale 2015 r. 6,1 mln zł, co oznacza wzrost o 307 proc. w porównaniu z I kwartałem 2014 r. Wynik EBITDA grupy wyniósł w tym okresie 17,6 mln zł, czyli prawie 70% więcej niż rok wcześniej. Grupa wypracowała 186 mln zł przychodów, czyli o 1,3 proc. więcej niż przed rokiem.
W pierwszych trzech miesiącach 2015 r., dzięki bieżącym działaniom optymalizującym funkcjonowanie i koszty działalności grupy, udało się istotnie zwiększyć rentowność na wszystkich najważniejszych poziomach wyników. Marża operacyjna wyniosła w I kw. 2015 r. 5,2 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 2,8 proc. Rentowność EBITDA była w tym okresie wyższa o 3,8 p.p. r/r, sięgając 9,5 proc., a marża netto wyniosła 3,3 proc., czyli o 2,5 p.p. więcej niż w I kw. 2014 r.
– Kontynuujemy procesy prowadzące do uproszczenia i zoptymalizowania struktury, m.in. poprzez połączenia i synergie wewnątrz grupy. Dzięki prowadzonym od ponad roku procesom integracji i dostosowywaniu do standardów działalności grupy, swoją rentowność istotnie poprawiła spółka C.Hartwig Gdynia, stanowiąca w naszej strukturze kluczowy element segmentu spedycji kontenerów i towarów drobnicowych – mówi Piotr Pawłowski, prezes zarządu OT Logistics.
Biorąc pod uwagę poszczególne segmenty działalności GK OTL, największą dynamikę wzrostu wyników wypracowały usługi portowe. Przychody ze sprzedaży w tym segmencie wzrosły blisko dwukrotnie, z 23,2 mln zł w I kw. 2014 r. do 45,6 mln zł w analogicznym okresie 2015 r., a zysk netto z 0,2 mln zł do 3,2 mln zł.
– Doskonałe wyniki segmentu to efekt konsolidacji portu w Gdyni, dzięki czemu uzyskaliśmy dodatkowe 20 mln zł przychodu, oraz dobrej sytuacji w porcie w Świnoujściu. Obserwujemy stabilny poziom przeładunków w Świnoujściu, który pozwolił zwiększyć przychody o kolejne 7 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Natomiast Gdynia dynamicznie rozwija się w obsłudze towarów agro – śruty i zbóż – dodaje Piotr Pawłowski.
Wzrost rentowności zanotowany został również w segmentach transportu i spedycji. Zysk netto wypracowany przez segment transportu wyniósł 4 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 4,3 mln zł (poprawa rentowności z 5,6 proc. do 6,0 proc.). Segment spedycji wypracował 1,6 mln zł czystego zysku, podczas gdy rok wcześniej było to 1,0 mln zł.
Jak informuje GK OTL przychody w całym 2014 r. wyniosły 831,8 mln zł, co oznacza 70 proc. wzrostu w porównaniu z 2013 r. Zysk EBITDA grupy wyniósł 82 mln zł, czyli prawie o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie zysk netto sięgnął 32,9 mln zł, a więc o 16 proc. więcej w skali roku.