Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Wojewódzkie - Wielkopolska

Za trzy lata Oborniki będą miały obwodnicę

| Redakcja źródło: Skanska 16.08.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Za trzy lata Oborniki będą miały obwodnicę
fot. RynekInfrastruktury.pl

Więcej z regionu:

Wielkopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rusza długo wyczekiwana budowa obwodnicy Obornik. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu podpisał umowę na wykonanie tej inwestycji z firmą Skanska. Zadanie będzie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wartość kontraktu to 14 mln zł.
– Rozpoczynamy ważną i długo wyczekiwaną dla miasta i dla województwa inwestycję – mówi Marcin Borowczyk, menadżer projektu w Skanska. – Obwodnica Obornik przyniesie wiele korzyści dla kierowców i mieszkańców. Przede wszystkim odciąży centrum miasta od ruchu samochodów ciężarowych, ulice będę eksploatowane w mniejszym wymiarze. Zdecydowanie zwiększy się komfort życia mieszkańców, natężenie ruchu i wibracji zmaleje. Podróżującym z Poznania w stronę Trzcianki, Wałcza i Kołobrzegu nowa droga pozwoli na szybsze, a przede wszystkim bezpieczniejsze pokonanie trasy – dodaje Marcin Borowczyk.

Którędy poprowadzi nowa droga

Obwodnica powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178 Wałcz – Oborniki. Jak podaje Skanska, droga będzie miała swój początek na rondzie, które wybudowane zostanie przy skrzyżowaniu ul. Czarnkowskiej z ul. Juliana Kubiaka (skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 178). Dalej projektowana obwodnica będzie biegła w kierunku wschodnim po trasie nieczynnej linii kolejowej dochodząc do istniejącego mostu kolejowego na rzece Wełnie. W miejscu istniejącego mostu powstanie nowy. Dalej obwodnica będzie biegła do wiaduktu drogowego na skrzyżowaniu z ulicą Staszica – istniejący wiadukt zostanie wyburzony, a na jego miejscu powstanie nowy obiekt inżynierski. Koniec planowanej obwodnicy przewidziano na skrzyżowaniu w formie ronda z drogą krajową nr 11 (ulica 11 Listopada). Będzie to rondo turbinowe, co oznacza że potoki ruchu pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinają się. Trasa główna obwodnicy będzie miała 1,2 km długości i 7 metrów szerokości. Będzie drogą jednojezdniową z jednym pasem w każdym kierunku. Na całej długości obwodnicy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o nawierzchni bitumicznej. W ramach inwestycji wykonane zostanie również oświetlenie drogowe i odwodnienie drogi.

Kiedy ruszą roboty budowlane

Z Po naszej stronie jest zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich wymaganych prawem decyzji i uzgodnień, a następnie wybudowanie obwodnicy. Przystępujemy już do prac projektowych – mówi Łukasz Ratajczyk, kierownik budowy w Skanska. – Na zaprojektowanie nowej drogi wraz z potrzebnymi uzgodnieniami, uzyskaniem decyzji dotyczącej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz uzyskaniem innych niezbędnych decyzji administracyjnych mamy rok czasu. Właściwe prace drogowe ruszą po uprawomocnieniu się ZRIDu, czyli najpóźniej od sierpnia 2017 r. – wyjaśnia. Roboty zaczną się od prac rozbiórkowych na ul. Czarnkowskiej, co pozwoli wykonawcy na dojazd do mostu kolejowego na rzece Wełnie, który zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec czerwca 2019 r., potem nastąpią odbiory robót, a nowo powstałą obwodnicą kierowcy pojadą ok. połowy sierpnia 2019 r.

– Kontrakt będziemy realizować przy wykorzystaniu technologii 3D. Podczas wykonywania robót ziemnych i podbudów będziemy korzystać z maszyn wyposażonych w systemy automatycznego sterowania. Wkrótce też opracujemy trójwymiarowy model inwestycji, dzięki któremu będziemy realizować prace z bardzo dużą precyzją – dodaje Łukasz Ratajczyk. – Przy wykonywaniu robót ziemnych (nasypy, wykopy) użyjemy 47 tys. ton piasku. Łącznie wbudujemy ok. 9,5 tys. ton masy mineralno-asfaltowej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5