Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Gdańsk

Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 16.02.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą
fot. GIK
Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą
Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą
Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą
Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą
Zaawansowane systemy w tunelu pod Martwą Wisłą

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Realizacja tunelu pod Martwą Wisła jest już na finiszu. Trwają ostatnie prace instalacyjne systemów w obu nitkach, a na budowie codziennie pracuje ok. 300 osób. Dla prawidłowego funkcjonowania tej inwestycji ta część zadania jest szczególnie ważna z uwago na szereg urządzeń zapewniających stałą kontrolę ruchu drogowego i odpowiednie warunki do przebywania ludzi w tunelu. Inwestycja ma być zakończona w maju br.
Nowy tunel pod Martwą Wisłą zostanie wyposażony w multum systemów dedykowanych do kierowania i nadzorowania ruchu, a także do stałego podtrzymywania jego bezpieczeństwa. Niezbędne jest zainstalowanie systemów ułatwiających ewakuację ludzi i samochodów oraz prowadzenie akcji ratunkowych w tunelu, szczególnie w przypadku pożaru.

Obecnie wykonywane są prace, które przewidują instalację systemów takich jak wentylacja, sygnalizacja, stacja pogodowa, liczniki ruchu, wykrywanie wysokości czy system monitoringu czy system radiowy. W pracach wykonywanych teraz pracach niezbędne jest wykonanie systemów pozwalających na zarządzanie i sterowanie ruchem. Z systemów, które będą dbały o bezpieczeństwo kierowców instalowane są m.in. systemy do pomiaru iluminacji, stężenia CO, przejrzystości powietrza czy wiatru. Wykonawca zajmuje się także urządzeniami do wykrywania pożaru.

Te zaawansowane systemy obejmują przestrzeń obu rur tunelu oraz budynki techniczne i budynek CZT. Jednym z ciekawszych jest system przeciwpożarowy, który wykorzystuje pięć central sygnalizacji pożaru, połączonych w sieć. W każdej rurze tunelu, pod stropem, umieszczono kabel liniowej detekcji pożaru. Umożliwia on wykrycie i lokalizację pożaru o mocy 5 MW w ciągu minuty od powstania (moc odpowiada spaleniu 20 l benzyny na powierzchni 4 m2). Cały tunel podzielono na odcinki o długości 50 m, a lokalizacja pożaru jest określana z dokładnością do odcinka. Wykrycie pożaru przez system uruchamia automatycznie wentylację oddymiającą. Alarm pożarowy może być również wywołany za pomocą Ręcznych Ostrzegaczy Pożarowych (ROP), rozmieszczonych w punktach alarmowych oraz w przejściach ewakuacyjnych. Alarm pożarowy powoduje uruchomienie wentylacji pożarowej i automatyczne zamknięcie dojazdu do obu rur tunelu oraz uruchamia programy pożarowe w systemie zarządzania tunelem. Wszystkie instalacje tunelu pracują wówczas w trybie pożarowym. Zostaje powiadomiony operator w centrum zarządzania i wysłany automatyczny komunikat do straży pożarnej. Komunikaty o pożarze i zalecenia ewakuacyjne przekazywane są przez dźwiękowy system ostrzegawczy, na przemian z informacjami w kanale radiowym UKF.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5