GDDKiA wybrała wykonawcę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11. Konsorcjum Eurovia i Warbud złożyło najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu prowadzonym przez krakowski oddział Generalnej Dyrekcji.
Wartość oferty konsorcjum Eurovia i Warbud wynosi 322,81 mln złotych, termin realizacji to 34 miesiące, a okres gwarancji liczy 10 lat. Kryteria jakimi kierowała się GDDKiA to: cena (90%), czas realizacji (5%) oraz długość gwarancji (5%), zaś budżet jaki zamawiający zaplanował na to przedsięwzięcie to 466,06 mln zł. Najtańsza propozycja Eurovii i Warbudu pokonała m.in. Intecor czy Budimex, łącznie pięciu konkurentów. Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”.
Odrzucona oferta
Jedną z najtańszych ofert w przetargu przedstawiła spółka Impresa Pizzarotti. Zgłoszenie tej firmy zostało jednak odrzucone. Nie odpowiedziała ona na wezwanie GDDKiA ws. złożenia wyjaśnień dotyczących czynników, które miały wpływ na tak niską cenę. To właśnie brak odpowiedzi spowodował, że zamawiający wykluczył Impresa Pizzarotti z postępowania.
Wyświetl większą mapę
Projekt obwodnicy
Obwodnica Szczecinka będzie liczyła około 12 km długości i ominie miasto od wschodu. Będzie posiadała po dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Zaplanowano również budowę dróg wspomagających, obiektów inżynierskich w ciągu trasy głównej oraz nad nią, a także bezkolizyjnych węzłów drogowych. Ponadto, przebudowane zostaną istniejące drogi oraz urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, melioracyjne, sieci gazowe oraz instalacje sanitarne.
Obecnie DK-11 przebiega przez miasto Szczecinek. Natężenie ruchu na przejściu przez to miasto wynosi 12,7 tys. pojazdów na dobę. Ze względu na stale rosnący ruch konieczna jest budowa obwodnicy, która wyprowadzi ze Szczecinka uciążliwy ruch tranzytowy.
Droga krajowa nr 11 Kołobrzeg – Bytom to jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej na terenie województwa zachodniopomorskiego i jedna z głównych tras drogowych Polski. Łączy Środkowe i Wschodnie Wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A4 z Małopolską i Podkarpaciem. Docelowo trasa ta ma posiadać parametry drogi ekspresowej.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.