Pierwsza część projektu polegała na opracowaniu Raportu pierwszego, w którym skoncentrowano się przede wszystkim na inwentaryzacji infrastruktury wodnej oraz prognozie popytu. Celem raportu jest analiza obecnego stanu zagospodarowania szlaków wodnych śródlądowych oraz wskazanie wstępnych kierunków inwestycji i zasad planowania przedsięwzięć infrastrukturalnych. Aby przybliżyć złożoność problemu, opisano wiele aspektów żeglugi śródlądowej z różnych perspektyw.
Raport przedstawia następujące zagadnienia:
- Stan techniczny dróg wodnych w Polsce.
- Efektywność zarządzania drogami wodnymi w Polsce.
- Uwarunkowania ekonomiczne, prawne i eksploatacyjne funkcjonowania żeglugi śródlądowej.
- Rynek przewozów żeglugą śródlądową.
- Ocena uwarunkowań międzynarodowych.
- Wielozadaniowość infrastruktury związanej z drogami wodnymi i jej atuty środowiskowe.
- Turystyka wodna w Polsce i jej współzależność z żeglugą towarową.
W Raporcie pierwszym stwierdzono, że w stanie obecnym dominują czynniki niesprzyjające zachowaniu potencjału transportowego rzek i w pewnej części zależne są od decyzji o charakterze polityczno-prawnym. Czynniki potencjalnie sprzyjające wykorzystaniu rzek są związane m.in. z korzystnym układem rzek w Polsce oraz coraz większymi potrzebami inwestycyjnymi pojawiającymi się w związku z katastrofami naturalnymi.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy