Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Pomorskie

Zielone światło dla Aliansu 2M. Więcej statków w Gdańsku?

| Paweł Rydzyński źródło: Trojmiasto.pl/RynekInfrastruktury.pl 13.10.2014

 

Zielone światło dla Aliansu 2M. Więcej statków w Gdańsku?
fot. Maersk Line

Więcej z regionu:

Pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak podaje portal "Trojmiasto.pl", w styczniu 2015 ruszy nowy alians armatorów kontenerowych, oferowany przez Maersk Line i MSC. W sobotę orzeczenie w sprawie działalności nowego aliansu wydała Federalna Komisja Morska USA.
Współpracę tę określa się mianem „Aliansu 2M”. Jak zauważa portal "Trojmiasto.pl", alians ma gwarantować klientom dostępność 185 statków, o łącznej pojemności 2,1 mln TEU. Portal zwraca uwagę, że gdański terminal DCT (do którego zawijają obecnie statki Maersk Line) już przygotowuje się do obsługi nowego klienta.

Federalna Komisja Morska USA badała uprzednio, czy 2M nie nosi znamion monopolistycznych. Trojmiasto.pl podkreśla, że orzeczenie było pozytywne dla armatorów i sojusz rozpocznie działalność na początku 2015 r. Ma obsługiwać przewozy na linii Azja – Europa, Transatlantyk, Transpacyfik. Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT, mówi w rozmowie z portalem trojmiasto.pl, że nie szczegóły aliansu nie są jeszcze znane, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że także statki MSC będą zawijać do Gdańska. – Najprawdopodobniej zawijać będzie do nas statek oceaniczny, na którym będą po prostu kontenery należące do Maerska i MSC. Nie da się jednak wykluczyć, że będą też osobne zawinięcia statków MSC – powiedział Landa.

Michał Kierśnikiewicz, dyrektor ds. sprzedaży w firmie ATC Cargo SA, stwierdził z kolei w rozmowie z portalem trojmiasto.pl, że celem tworzenia aliansów jest racjonalizacja połączeń i redukcja kosztów, co może niekorzystnie odbić się na klientach. – Powstanie silnego gracza, którego wolumen stanowi 30 proc. globalnego rynku przewozów kontenerowych, będzie najpewniej oznaczało ograniczenie liczby zawinięć do portów, liczby połączeń, a w konsekwencji obniżenie jakości serwisu i wzrost cen. Alians 2M poprawi swoją pozycję negocjacyjną względem terminali, co pozwoli kreować nowe opłaty lokalne prowadząc do wzrostu cen. Manipulowanie podażą miejsca na statkach poprzez ograniczenie liczby podróży statków może powodować wzrost cen frachtu – uważa Kierśnikiewicz.

* * *

Prace nad „Aliansem 2M” rozpoczęły się niemal od razu po tym, jak chińskie instytucje antymonopolowe nie wyraziły zgody na utworzenie „Aliansu 3P”, czyli wspólnego przedsięwzięcia Maersk Line, MSC i CMA CGM. Statki tych trzech armatorów miały oferować w sumie ładowność ponad 6 mln TEU.

Krzysztof Szymborski, prezes terminalu BCT Gdynia, mówił niedawno w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl", że w przyszłości należy się spodziewać kolejnych fuzji armatorów kontenerowych. – Alianse to optymalizacja wykorzystania floty i zmniejszanie kosztów pojedynczego ładunku, a jednocześnie wzmacnianie pozycji linii na rynku, wzbogacanie własnej oferty dla załadowców i silniejsza pozycja wobec portów itp. Ponieważ jest istotna nadpodaż usług na rynku przewozowym, te rozwiązania będą kontynuowane – powiedział Szymborski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS