Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Autostrady - Wrocław

Znów czekają nas korki na A4 pod Wrocławiem

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 19.11.2015

PARTNER DZIAŁU


 

Znów czekają nas korki na A4 pod Wrocławiem
fot. BJ

Zobacz więcej na temat:

Remonty dróg
A4
GDDKiA

Więcej z regionu:

Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kierowcy już mogą oswajać się z myślą o utrudnieniach w ruchu, które czekają ich na autostradzie A4. Wrocławski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji niezbędnej do remontu odcinka autostrady od węzła Brzezimierz do węzła Przylesie. Trzeci rok z rzędu kierowcy na A4 pod Wrocławiem utkną w korkach.
Trwa opracowywanie planu remontu

Dokumentacja projektowa dotyczy 19-kilometrowego odcinka autostrady A4 między Wrocławiem a Opolem. Wybrana firma będzie musiała przygotować komplet dokumentów, włącznie z projektem wykonawczym, zastępczą organizacją ruchu i materiałami do przetargu na wybór wykonawcy. Nie chodzi o gruntowny remont drogi, tylko wymianę warstwy ścieralnej i wiążącej na A4 na jezdni północnej, czyli tej w kierunku Wrocławia.

Przetarg dotyczy fragmentu autostrady zaczynającego się mniej więcej na wysokości węzła Brzezimierz (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 396 Oława – Strzelin) a kończącego na węźle Przylesie (przy drodze nr 401 Grodków – Brzeg). Oprócz nowej nawierzchni dokumentacja musi zakładać też m.in. ścinkę i wyprofilowanie poboczy, wymianę oznakowania, regulację studzienek, wymianę dylatacji i barier ochronnych. Nowa nawierzchnia pojawi się też na północnej części węzła Brzezimierz.

Do przetargu na dokumentację stanęła tylko jedna firma: wrocławski Drosystem, który za przygotowanie projektu chce ok. 390 tys zł. To o 50 tys. zł więcej, niż zamierzał wydać zamawiający. Możliwe więc, że przetarg trzeba będzie powtórzyć. To może pokrzyżować plany urzędnikom z GDDKiA, którzy już w grudniu tego roku chcieli mieć gotowy projekt budowlany. Skąd ten pośpiech? Dokumentacja pozwoli jak najwcześniej ogłosić przetarg na wykonawcę remontu. – Planujemy rozpocząć prace jak najwcześniej, jeszcze wiosną, aby maksymalnie ograniczyć utrudnienia w okresie wakacyjnym – mówi Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału GDDKiA. – To kontynuacja robót, które prowadzimy na A4 od dwóch lat – dodaje.

Kolejny rok z utrudnieniami

Na dolnośląskim odcinku A4 drogowcy wymieniali nawierzchnię dwukrotnie: W 2014 r. na odcinku między węzłami Bielany i Krajków, oraz w 2015 r. między węzłami Krajków a Przylesie. Do tej pory remontowano jezdnię południową. W 2016 r. robotnicy wezmą się za jezdnię północną. Kierowcy dojeżdżający do Wrocławia od strony Katowic doskonale pamiętają te wakacyjne prace na A4. Korki na autostradzie w godzinach szczytu oraz w weekendy sięgały nawet 10 kilometrów, i to w obu kierunkach.

Nic dziwnego, że ruch latem przenosił się na drogę krajową nr 94 z Wrocławia do Opola. Za każdym razem fragmenty remontowanej jezdni zamykano na dwa miesiące. Cały ruch przerzucano na drugą jezdnię autostrady, a kierowcom pozostawiano po jednym pasie w każdą stronę. Szczegóły organizacji ruchu podczas kolejnego remontu poznamy dopiero po przygotowaniu projektu, ale prawie na pewno wykonawca zaproponuje takie samo rozwiązanie, jak w poprzednich latach.

Zdenerwowani kierowcy często pytali, czemu w ogóle trzeba wymieniać nawierzchnię na autostradzie, która przeszła generalny remont raptem 12 lat temu? Pracownicy GDDKiA tłumaczą, że te roboty to konieczność. Ekspertyza Politechniki Wrocławskiej sprzed kilku lat pokazała, że w nawierzchni A4 tworzą się spękania. Choć na razie nie są one zbyt widoczne, z czasem pogłębiałyby się i mogłyby zaszkodzić podbudowie drogi. Lepiej więc profilaktycznie zapobiec dalszej degradacji warstwy ścieralnej, niż w przyszłości ponosić koszty gruntownego remontu. Kierowcom nie pozostanie nic innego, jak zacisnąć zęby i uzbroić się w cierpliwość.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS