Rynek Infrastruktury
W rejonie Rawicza budowane są dwie obwodnice. Jedna w ciągu drogi S5 ma 29,3 km i biegnie z Korzeńska do Kaczkowa. Umożliwia ona kierowcom jadącym z Poznania do Wrocławia ominąć Bojanowo i Rawicz. Druga o długości 9 km wyprowadza z Rawicza ruch z Ostrowa Wielkopolskiego i Krotoszyna w stronę Lubina.
Jeszcze niedawno obie trasy budowało konsorcjum firm Alpine Bau, Aprivia, Hydrobudowa i PBG, jednak trzy ostatnie popadły w kłopoty finansowe, a ostatecznie ogłosiły upadłość. Wierzyciele trzech spółek z grupy PBG wciąż czekają na swoje pieniądze, a do tej pory GDDKiA wypłaciła pięciu pokrzywdzonym firmom 2,5 mln zł.
Realizację inwestycji w ciągu drogi S5 ma kontynuować Alpine Bau. Ustalono, że prace mają się zakończyć do końca września 2013 roku. Wciąż nie ustalono terminu zakończenia prac przy przebudowie drogi krajowej nr 36. GDDKiA chce, by był to jeszcze ten rok.
Inwestor chciałby, aby pod koniec października na drodze ułożono pierwszą warstwę masy bitumicznej. Alpine Bau otrzyma od GDDKiA dodatkowe pieniądze ze względu na to, że wykonawcy dostarczono dokumenty z rocznym opóźnieniem.
Prace na wszystkich wiaduktach są już bardzo zaawansowane. Zakończono już roboty ziemne i na wielu kilometrach pojawiła się pierwsza warstwa nawierzchni asfaltowej. Alpine Bau rozpoczęła uruchamianie wytwórni mas bitumicznych w rejonie Korzeńska. Cały kontrakt jest warty około 1,1 mld zł.