Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Niemcy chcą zarobić na zagranicznych kierowcach. Jest ostry sprzeciw UE
– Niemiecki system opłat drogowych może naruszyć zasadę niedyskryminacji w Unii Europejskiej – uznali deputowani Parlamentu Europejskiego. Na temat projektowanego w Berlinie systemu krytycznie wypowiada się wiele europejskich państw w tym Austria, Holandia, Belgia, Polska i Luksemburg.
Węgry wzorem dla polskiego systemu poboru opłat drogowych
– Polska ceni partnerstwo z Węgrami, zarówno w formule dwustronnej, jak i na forum Grupy Wyszehradzkiej – mówił podczas wizyty w Budapeszcie, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Podczas spotkania z przedstawicielami węgierskiego rządu poruszone zostały m.in. tematy systemu poboru opłat oraz współpracy w rozwoju Via Carpatia.
MIB bez sprecyzowanego planu co do systemu poboru opłat. Czy jesienią będzie przetarg?
– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to późną jesienią powinien ruszyć przetarg na wykonanie systemu poboru opłat – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Zaznacza jednak, że nie wiadomo jaki kształt będzie miało zamówienie. Obecnie w GDDKiA i w MIB trwają analizy.
Adamczyk: A1 droższa od lipca. W wakacje bramki na autostradach znowu w górę
– W celu upłynnienia ruchu opłata za przejazd na odcinku A1 Toruń – Gdańsk zostanie zaokrąglona z 29 zł i 90 groszy do 30 zł. Dodatkowo w czasie wzmożonego ruchu, w okresie wakacyjnym, bramki na A4 oraz A1 będą podnoszone – mówił podczas konferencji w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa szef resortu Andrzej Adamczyk. Wyższa opłata nie dotyczy jednak tylko okresu wakacyjnego. Cena zostanie wyższa na stałe.
A1 ma zostać uwolniona od korków w długie weekendy
Mniejsze korki na autostradzie A1 w długie weekendy? Ten cel próbowano już zrealizować na różne sposoby. Jak podaje PAP - tym razem ma się to udać dzięki rozbudowie placów poboru opłat w Nowej Wsi i Rusocinie i nowoczesnym terminalom płatniczym, które czas obsługi płatności kartami skróciły o 40%.
Kierowcy zapłacą mniej za przejazd remontowanymi autostradami
Wraz z rozpoczęciem remontów na autostradach A2 i A4 powraca problem z wysokością pobieranych opłat za przejazd. Kierowcy grzmią, że płacą jak za drogę, po której mogą się poruszać z dużą prędkością, a w rzeczywistości stoją w wielokilometrowych korkach. Jak dowiedział się portal „RynekInfrastruktury.pl” – ministerstwo zamierza rozwiązać ten problem. Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit zapewnia, że mają być prowadzone rozmowy z koncesjonariuszem, aby ten kłopot rozwiązać.
System poboru opłat drogowych ma być szczelny i jednolity
– Są cztery główne założenia co do systemu poboru opłat. Chcemy aby w przyszłości wszyscy zarządcy dróg mogli się do niego dołączyć – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Umowa z firmą Kapsch Telematic Services kończy się w listopadzie 2018 roku do tego czasu GDDKiA musi wybrać nowego operatora lub przedłużyć umowę z tą firmą.
Polska ma trzy lata opóźnienia we wdrażaniu europejskiego e-myta
W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska wezwała Polskę do dostosowania przepisów dotyczących definicji europejskiej usługi opłaty elektronicznej. Polska ma już trzyletnie opóźnienie we wdrażaniu ujednoliconego systemu poboru opłat drogowych w krajach UE (EETS). To rozwiązanie umożliwiłoby przewoźnikom uiszczanie opłat za pomocą jednego urządzenia pokładowego.
Ułatwienia w systemie viaTOLL
Użytkownicy systemu viaTOLL mogą korzystać z darmowego narzędzia mobilnego, które umożliwia sprawdzanie stanu salda, doładowywanie konta oraz wyszukiwanie Miejsc Obsługi Klienta. Stworzenie aplikacji to wynik badań satysfakcji użytkowników systemu i zgłaszanych przez nich uwag.
System viaTOLL wspomoże organy ścigania. Warunkiem rozbudowa sieci płatnych dróg
Nowe technologie sprzyjają wzmacnianiu bezpieczeństwa. Systemy monitoringu czy drony mogą być wykorzystywane w prewencji i do wykrywania przestępstw. Takim narzędziem może być również viaTOLL, czyli elektroniczny system poboru opłat. Gdyby sieć płatnych dróg była bardziej rozbudowana na wschodzie kraju, to mogłaby stanowić ważne wsparcie dla służb celnych.
Białoruś poszerza sieć płatnych dróg. Co z polską siecią?
Od 1 listopada sieć dróg płatnych na Białorusi powiększy się o kolejne 317,5 km dróg. Nowe kilometry dróg zostaną objęte systemem poboru opłat drogowych BellToll. Operatorem systemu jest Kapsch Telematic Services IOOO.
Wpływy z sytemu viaTOLL przekroczyły 5 mld zł
Systemem viaTOLL objęta jest aktualnie sieć 3152 km dróg, w tym 816 km dróg krajowych, 1255 km dróg ekspresowych i 1082 km autostrad. Do końca września 2015 roku system przyniósł wpływy w wysokości 5,096 mld zł.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy