Niemiecki federalny minister transportu Volker Wissing w wywiadzie dla jednej z rodzimych stacji n-tv zdradził plany resortu. Uznał niemieckie szlaki transportowe za „siłę napędową wzrostu i dobrobytu”, w związku z czym wskazał na potrzebę inwestycji w infrastrukturę i planowanie bezpieczeństwa.
Koszt niemieckich inwestycji do 2029 roku wyniesie około 220 miliardów euro. W inwestycje te wejdzie m.in. generalna renowacja kolei, program modernizacji mostów czy program renowacji dróg wodnych.
– Teraz potrzebujemy również środków finansowych. Potrzebujemy więc rozwoju zabezpieczonego na dłuższy okres czasu. Dopiero wtedy branża będzie mogła zbudować potencjał, który pozwoli jej faktycznie zainwestować pieniądze – ocenił minister Wissing.
Drogi i kolej dla bezpieczeństwa Niemiec
Szef resortu wielokrotnie podkreślał potrzebę przeznaczenia większych pieniędzy na infrastrukturę, wskazując na konieczność zamknięcia istniejących luk finansowych w budżecie.
Wissing zwracał uwagę, że sprawne drogi i linie kolejowe w Niemczech wpływają nie tylko na poprawę ruchu pasażerskiego i handlowego w kraju, ale też muszą sprostać wymaganiom wojskowym.
Wynika to z faktu, że – według ministra - gdy zachodzi potrzeba przemieszczenia wojsk lub przetransportowania systemów uzbrojenia w obrębie Europy, Niemcy są ważnym krajem tranzytowym.
– Problemów nie da się rozwiązać poprzez ich ignorowanie, lecz jedynie poprzez odważne podejście do nich. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na inwestycje w bezpieczeństwo i infrastrukturę. Jeśli chcemy osiągnąć wzrost w ciągu najbliższych kilku lat, musimy udoskonalić naszą infrastrukturę. Jest ogrom pracy do wykonania i potrzebujemy na to pieniędzy – dodał.
Pieniądze potrzebne na już
Federalny minister odniósł się również do lat 60. I 70. minionego stulecia, gdy w Niemczech realizowano jednocześnie wiele projektów budowlanych. Przypomniał, że w związku z tym, nie dało się ich sfinansować wyłącznie z bieżących dochodów.
– Są to sytuacje, w których trzeba inaczej myśleć o infrastrukturze. Dlatego też zaproponowałem utworzenie funduszu infrastrukturalnego, aby mieć opcje poza budżetem. Teraz zmierzamy w kierunku utworzenia specjalnego funduszu – zdradził Wissing.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.