Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Zduńska Wola Karsznice: Terminal bez dofinansowania. Co zrobi PKP Cargo?
Łódzki Urząd Marszałkowski odrzucił wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych budowy terminalu intermodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Tym samym inwestycja, której biznesplan od początku był oparty o założenie unijnego wsparcia finansowego, na razie nie zacznie powstawać. PKP Cargo zapewnia jednak, że nadal uważa inwestycję za ważną dla siebie, i zapowiada pracę nad innymi rozwiązaniami finansowymi.
Nowy Jedwabny Szlak szansą dla polskiej gospodarki
Nowy Jedwabny Szlak to idea odtworzenia dróg handlowych, łączących Kraj Środka z Europą i Bliskim Wschodem z wykorzystaniem transportu morskiego i kolejowego. W przypadku tego drugiego, bardzo istotną rolę pełni Polska, która jest bramą dla towarów trafiających na teren Unii Europejskiej. Nasz kraj ma realne szanse, aby stać się centralnym punktem na logistycznej mapie Europy, co oznaczałoby dynamiczny rozwój infrastruktury, większą liczbę miejsc pracy oraz zyski dla budżetu Skarbu Państwa. Pozycją lidera projektu zainteresowanych jest jednak więcej krajów europejskich. Jak Polska powinna wykorzystać swój potencjał?
Węgry: Powstaje intermodalna „Brama” między Wschodem a Zachodem
Milion TEU – to zakładana przepustowość budowanego terminala intermodalnego na granicy węgiersko-ukraińskiej. Obiekt ma być największym i najnowocześniejszym lądowym terminalem w Europie. Jego wyróżnikiem ma też być zastosowanie nowoczesnych technologii, w tym – „zielonych” źródeł energii.
Krok bliżej do intermodalnego terminala Bydgoszcz Emilianowo
Wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie Terminala Intermodalnego Bydgoszczy Emilianowo – poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inwestycja ma być zapleczem logistycznym dla trójmiejskich portów morskich, gdzie byłyby gromadzone np. duże partie zboża.
UTLC ERA: Optymistyczne prognozy na przyszły rok
W przyszłym roku przewozy nie będą rosły tak szybko, jak w 2020 r., ale 15-procentowy wzrost jest realny – przewiduje prezes UTLC ERA Aleksiej Grom. Aby rozładować rosnący popyt na przewozy, sojusz kolei rosyjskich, białoruskich i kazachskich zamierza utworzyć też dwa nowe korytarze transportowe. Organizacja podkreśla też znaczenie rozwoju infrastruktury.
UTLC ERA: Za nami dobry rok
Popyt na transport kolejowy na trasie Chiny – Europa wzrósł tak mocno, że wykorzystanie przepustowości zbliża się do szczytu. Aby sprostać zapotrzebowaniu, konieczne są zmiany organizacyjne. Problemem pozostaje zbyt małe wypełnienie kontenerów wracających z Europy – powiedział na kończącej rok konferencji prasowej prezes UTLC ERA Aleksej Grom.
Stena Line uruchamia rejsy towarowe między Luksemburgiem a Szwecją
Firma promowa Stena Line wraz z dostawcą usług multimodalnych CFL oraz portami w Rostocku i Trelleborgu zaoferują id 11 stycznia 2021 roku nowe intermodalne połączenie kolejowe i promowe z Bettembourg w Luksemburgu do portu Rostock w Niemczech i dalej trasą promową do Trelleborg w Szwecji. Połączenie transportu morskiego i kolejowego to opłacalne i zrównoważone rozwiązanie transportowe, które oferuje dużą pojemność i elastyczność, a także zmniejszenie emisji CO2 o 1,75 tony na jednostkę w porównaniu z transportem drogowym.
Nowe centrum operacyjne greckiej floty RINA
RINA otworzyła swoje Fleet Operating Centre (FOC) w nowo rozbudowanych biurach w Pireusie. Nowe centrum pozwoli towarzystwu klasyfikacyjnemu statków na jeszcze dokładniejsze i wydajniejsze zarządzanie statkami na całym świecie.
UTLC ERA: Pół miliona kontenerów na Nowym Jedwabnym Szlaku
Przewozy kontenerów pociągami intermodalnymi z Chin do Europy po raz pierwszy przekroczyły pół miliona TEU – informuje sojusz kolei rosyjskich, kazachskich i białoruskich UTLC ERA. Przewoźnik zrealizował tym samym swoje plany na bieżący rok. Wzrost przewozów wynikał, między innymi, z zawirowań związanych z pandemią.
RBF: Wadliwy projekt „Kierunków rozwoju transportu intermodalnego”
Rządowy plan działań na rzecz rozwoju kolejowego transportu intermodalnego jest zbyt mało ambitny. Dobrej diagnozie nie towarzyszy postawienie celu na miarę potrzeb gospodarki ani propozycja narzędzi wystarczających do jego osiągnięcia. Ponadto projekt pozostaje niespójny ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu – przekonują przedstawiciele Railway Business Forum w uwagach do „Kierunków rozwoju transportu intermodalnego do 2030 r. z perspektywą do 2040 r.”.
Polski rynek przewozów intermodalnych oczami Loconi Intermodal
Loconi Intermodal obecny na naszym rynku od 2011 roku podsumowuje sytuację i wydarzenia w swojej branży. Po trudnej wiośnie z powodu pandemii i lockdownu, lato i wczesna jesień przyniosły odbicie w górę masy przewiezionych towarów na rynku transportu kolejowego oraz intermodalnego.
Pandemia nie szkodzi przewozom intermodalnym. Statystyki rosną
Pomimo pandemii przewozy intermodalne rozwijają się systematycznie. W trzech pierwszych kwartałach 2020 r. masa przewozów intermodalnych wzrosła o ponad 18%,a liczba jednostek o blisko 17%. Od początku tego roku przewieziono koleją niemal tyle intermodalu co w całym 2018 r. Udział przewozów intermodalnych systematycznie rośnie i III kwartale wyniósł 10,5% według masy.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy