Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse
Skutki agresji Rosji na Ukrainę dla intermodalu w Polsce są szerokie i wieloaspektowe. Polski rynek intermodalny w większości poradził sobie jednak ze skutkami zakłóceń w globalnych łańcuchach dostaw. Pozycja Polski na intermodalnej mapie Europy będzie zależała w dużym stopniu od skuteczności udrażniania infrastruktury, w tym na granicy z Ukrainą – to wnioski z debaty otwarcia II Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego.
DCT Gdańsk: Terminal T3 rozpocznie nową erę
Trwają prace przygotowawcze do budowy nowego nabrzeża w gdańskim terminalu kontenerowym. Już pierwszy etap inwestycji zwiększy zdolność przeładunkową całego kompleksu o połowę. Do firmy zgłaszają się już partnerzy, poszukujący alternatywy dla zatłoczonych portów w Europie Zachodniej – informuje rzecznik DCT Gdańsk.
Spedcont chce być największym terminalem śródlądowym
Należąca do Grupy Geodis spółka Spedcont zainwestuje w okolicach Łodzi. Planuje budowę stacji przeładunku kontenerów o powierzchni ok. 1 ha. W ten sposób chce się stać największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce i jednym z największych tego typu obiektów pod względem możliwości przeładunkowych.
Łódź: Hub logistyczny na Olechowie zwiększy przepustowość
Terminal kontenerowy na łódzkim Olechowie ma zostać w najbliższym czasie rozbudowany. Jego właściciel kupił już grunt pod budowę nowej hali oraz placów magazynowych. Inwestycja ma zakończyć się w ostatnich miesiącach 2023 r.
Laude otwiera wielki terminal pod Zamościem [zdjęcia]
Laude Smart Intermodal otworzył w Zamościu swój największy krajowy terminal. Zlokalizowany przy szerokotorowej linii LHS obiekt przejmie sporą część ładunków przechodzących z Ukrainy do Polski. W dobie konfliktu na Ukrainie wagi inwestycji nie da się przecenić.
Polska-Ukraina: Czy powstanie „suchy port” na granicy?
Po tym, jak rosyjska agresja przeciw Ukrainie doprowadziła do wstrzymania transportu płodów rolnych drogą morską, zaczęto poszukiwać alternatywnych możliwości prowadzenia handlu. Jednym z obszarów tej wymiany są produkty rolno-spożywcze. Po polskiej stronie granicy, zapewne przy LHS, może w tym celu powstać „suchy port” przeładunkowy – na razie nie są jednak znane szczegóły tej koncepcji.
Zduńska Wola: Przetarg na budowę terminala PKP Cargo
Spółka PKP Cargo Terminale ogłosiła przetarg na budowę Centralnego Terminalu Intermodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Inwestycja obok lokomotywowni ma uzupełnić sieć terminali w centralnej Polsce, obsługując – między innymi – pociągi z Chin. Budowa ma zakończyć się jesienią przyszłego roku.
OT Logistics wyznaczono nadzorcę sadowego. Spółka: nie ma uzasadnienia
Zarząd OT Logistics poinformował, że w odniesieniu do spółki ustanowiony został tymczasowy nadzorca sądowy. To skutek wniosku o ogłoszenie upadłości spółki złożonego przez chorwackie fundusze.
Wojna na Ukrainie zamrozi Nowy Jedwabny Szlak?
Maersk i MSC wstrzymali nadawanie przesyłek z Chin do Europy Koleją – informuje „Rzeczpospolita”. Argumentują to utratą zaufania do przewozów przez Rosję i Białoruś, a także problemami z dostępnością taboru. Agresja Rosji na Ukrainę prawdopodobnie doprowadzi w najbliższych dniach do wstrzymania ruchu kolejowego na Nowym Jedwabnym Szlaku.
Małaszewicze: Ruch pociągów rośnie najszybciej w historii
Bardzo duży wzrost ruchu na torach szerokich, nieco mniejszy na normalnych – to bilans początku roku w Małaszewiczach. Nigdy przedtem przeładunki nie wzrastały tak szybko – informuje zarządzająca infrastrukturą przeładunkową spółka Cargotor. Jeszcze pilniejsza niż dotąd staje się więc konieczność rozbudowy przygranicznej stacji oraz terminali.
Nowy Jedwabny Szlak: Przewozy wzrosły, ale problemy pozostają
Ubiegły rok był kolejnym, w którym przewozy kontenerów na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku dynamicznie rosły. Z drugiej strony bez poważnych inwestycji w infrastrukturę, zwłaszcza na przejściach granicznych takich jak Małaszewicze, na dłuższą metę kolej będzie traciła udział w rynku – to wnioski z podsumowania roku 2021 w przewozach kontenerowych Chiny – UE. Potencjalne niebezpieczeństwo tworzy też destabilizacja niektórych państw sukcesyjnych ZSRR.
Laude: Ekspansja w Niemczech i „rewolucyjna” oferta drobnicowa
Toruńska grupa intermodalna Laude zakłada spółkę zależną w Niemczech. Cel to uruchomienie pociągów intermodalnych między tym krajem a Polską i przejęcie części ładunków z transportu samochodowego. Jednocześnie firma zamierza przyciągnąć klientów drobnicowych – informuje „Puls Biznesu”.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy