Rynek Infrastruktury
Oferta konsorcjum firm którego liderem jest firma Salini Polska na kwotę ponad 450 mln zł brutto, złożona w postępowaniu przetargowym dotyczącym kontynuacji budowy autostrady A 1 na odcinkach Czerniewice – Odolion i Odolion - Brzezie, została wybrana najkorzystniejszą. Czas realizacji odcinka Czerniewice – Brzezie to 11 miesięcy od daty podpisania umowy.
Natomiast w postępowaniu przetargowym dotyczącym kontynuacji budowy autostrady A 1 na odcinku Brzezie – Kowal, najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum firm którego liderem również jest firma Salini Polska na kwotę ponad 608 mln zł brutto. Czas realizacji odcinka Brzezie – Kowal wynosi 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
Kolejnym etapem będzie kontrola całego postępowania przetargowego przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Obecne zaawansowanie zrealizowanych robót na odcinku autostrady Czerniewice – Brzezie wynosi około 60 procent natomiast na odcinku Brzezie – Kowal około 50 procent. Prace na trzech odcinkach autostrady A1 od Torunia do Kowala ruszą wiosną 2013 roku.
Kilka miesięcy temu GDDKiA odstąpiła od umów z konsorcjum irlandzkich firm (SRB Civil Engineering Limited i John Sisk & Son Limited) oraz firm z grupy PBG (PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska), dotyczących budowy trzech odcinków autostrady A1: odcinka Czerniewice – Odolion, odcinka Odolion – Brzezie oraz odcinka Brzezie – Kowal.
W związku z upadłością firm z grupy PBG oraz brakiem porozumienia w sprawie kontynuacji prac przez irlandzkie firmy wstrzymane zostały wszystkie roboty budowlane na obiektach inżynierskich, obiektach kubaturowych oraz drogach na tych odcinkach autostrady. W tej sytuacji GDDKiA została zmuszona do rozpisania nowego przetargu na dokończenie tych prac.