Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wybrano najkorzystniejsze oferty na dokończenie budowy A1

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
31-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wybrano najkorzystniejsze oferty na dokończenie budowy A1
fot. GDDKiA
Po czterech miesiącach od momentu odstąpienia od umowy z poprzednimi wykonawcami, GDDKiA udało się przeprowadzić procedurę przetargową i ogłosić wybór oferty najkorzystniejszej na dokończenie trzech odcinków autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim. Oferty te złożyło konsorcjum Salini Polska.

Oferta konsorcjum firm którego liderem jest firma Salini Polska na kwotę ponad 450 mln zł brutto, złożona w postępowaniu przetargowym dotyczącym kontynuacji budowy autostrady A 1 na odcinkach Czerniewice – Odolion i Odolion - Brzezie, została wybrana najkorzystniejszą. Czas realizacji odcinka Czerniewice – Brzezie to 11 miesięcy od daty podpisania umowy.

Natomiast w postępowaniu przetargowym dotyczącym kontynuacji budowy autostrady A 1 na odcinku Brzezie – Kowal, najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum firm którego liderem również jest firma Salini Polska na kwotę ponad 608 mln zł brutto. Czas realizacji odcinka Brzezie – Kowal wynosi 12 miesięcy od daty podpisania umowy.

Kolejnym etapem będzie kontrola całego postępowania przetargowego przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Obecne zaawansowanie zrealizowanych robót na odcinku autostrady Czerniewice – Brzezie wynosi około 60 procent natomiast na odcinku Brzezie – Kowal około 50 procent. Prace na trzech odcinkach autostrady A1 od Torunia do Kowala ruszą wiosną 2013 roku.

 

Kilka miesięcy temu GDDKiA odstąpiła od umów z konsorcjum irlandzkich firm (SRB Civil Engineering Limited i John Sisk & Son Limited) oraz firm z grupy PBG (PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska), dotyczących budowy trzech odcinków autostrady A1: odcinka Czerniewice – Odolion, odcinka Odolion – Brzezie oraz odcinka Brzezie – Kowal.

W związku z upadłością firm z grupy PBG oraz brakiem porozumienia w sprawie kontynuacji prac przez irlandzkie firmy wstrzymane zostały wszystkie roboty budowlane na obiektach inżynierskich, obiektach kubaturowych oraz drogach na tych odcinkach autostrady. W tej sytuacji GDDKiA została zmuszona do rozpisania nowego przetargu na dokończenie tych prac.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5