Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
GreenCity. We Wrocławiu staną kolejne ładowarki do elektryków
Na sześciu wrocławskich osiedlach zainstalowane zostaną stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Powstaną w ramach inicjatywy GreenCity, we współpracy InPost GreenWay oraz TBS Wrocław.
Elektromobilność szansą dla polskiej gospodarki
– Rozwój rynku pojazdów elektrycznych to duża szansa dla polskiej gospodarki – wskazuje Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności. Decyzja UE o wycofywaniu z rynku samochodów spalinowych może oznaczać impuls inwestycyjny dla Polski: nowe fabryki, wysoko płatne miejsca pracy i zmiany w systemie edukacji. To również może być szansa dla start-upów technologicznych działających w obszarze elektromobilności. Kluczowe dla pobudzenia rynku będą inwestycje w infrastrukturę ładowania pojazdów, bo pod tym względem Polska wciąż odstaje od państw Europy Zachodniej.
Dachser wprowadza pierwsze ciężarówki na wodór
Dachser rozpoczyna praktyczne testy zeroemisyjnych technologii napędowych w samochodach ciężarowych. W 2023 roku firma planuje wprowadzić do użytku w Niemczech dwie ciężarówki napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Na drogi w Magdeburgu wyjedzie 27-tonowa ciężarówka Hyundai Xcient, a 19-tonowy Enginius Bluepower będzie realizować dostawy w centrum Hamburga.
Odejście od aut spalinowych jest możliwe przed 2035 r. Kluczowe łańcuchy dostaw
Zgodnie z czerwcowymi decyzjami instytucji unijnych od 2035 roku nie będzie można w UE kupić nowego auta z napędem spalinowym. O tej decyzji mówiło się od kilku lat, więc koncerny samochodowe są na tę zmianę przygotowane. Co więcej, część z nich deklaruje, że już w 2030 roku będą sprzedawać wyłącznie auta elektryczne. – Wyzwaniem na ten moment wydaje się być to, żeby łańcuchy dostaw nadążyły za tymi zmianami, żebyśmy nie utracili wysoko płatnych miejsc pracy w sektorze automotive – mówi Krzysztof Burda, prezes zarządu Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności. Rozwój elektromobilności stwarza jednocześnie szanse na napływ nowych inwestycji do Polski.
Auta spalinowe tylko do 2035 r. Polska się sprzeciwi?
Od 2035 roku najprawdopodobniej nie będzie można kupić i zarejestrować na terenie UE nowego samochodu napędzanego benzyną lub dieslem. To efekt nowych przepisów, które na początku czerwca przyjął Parlament Europejski. Jak wskazuje prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś, producenci samochodów są już na nie przygotowani. Polska może mieć jednak problem, bo w tej chwili nasz kraj nie jest gotowy na nadchodzącą transformację transportu pod względem infrastrukturalnym. Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiedziało, że będzie namawiać rząd do sprzeciwienia się tej regulacji na forum UE.
GreenWay szykuje ładowarki do sezonu wakacyjnego
Polska elektromobilność wjedzie w sezon wakacyjny z liczbą około 50 tys. zarejestrowanych samochodów elektrycznych. Według ekspertów GreenWay Polska, wzrost liczby aut z zieloną tablicą na polskich drogach i podróży wakacyjnych będą ważnym testem wydajności dla infrastruktury ładowania w kraju. Spółka przygotowała się budując nowe stacje i podnosząc moce w wielu lokalizacjach, a także wymieniając urządzenia, które nie działały zgodnie z oczekiwaniami.
Pojazdy elektryczne DB Schenker przejechały ponad 1,5 mln km
DB Schenker pokonał już ponad 1,5 mln kilometrów samochodami ciężarowymi z napędem elektrycznym. Operator logistyczny planuje do roku 2030 w pełni przejść na flotę elektryczną realizującą odbiory i dostawy w miastach.
Scania Polska, Ekoenergetyka i Ekoen będą razem rozwijać elektromobilność
Scania Polska wraz z Ekoenergetyka-Polska i Ekoen uzgodniły strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce. W ramach współpracy z Ekoenergetyka-Polska dostarczane będą kompleksowe rozwiązania w postaci systemów szybkiego ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych.
FPPE: Za mało punktów do ładowania samochodów. Jak planować infrastrukturę?
Na koniec 2019 r. wskaźnik liczby pojazdów elektrycznych przypadających na jeden ogólnodostępny punkt ładowania wynosił 4,76, ale już na koniec 2021 r. wartość wskaźnika wyniosła 10,04. Oznacza to, że w ciągu zaledwie dwóch lat liczba pojazdów elektrycznych przypadająca na jeden ogólnodostępny punkt ładowania wzrosła dwukrotnie – czytamy w raporcie Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych „Prądem w smog. Jak rozwijać infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych”.
Małopolska. 4 mln zł na parkingi i ładowarki do elektryków
W małopolskich gminach powstaną nowe parkingi i stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Na realizację związanych z tym zadań zarząd województwa przeznaczył łącznie 4 mln zł.
Jak auta elektryczne radzą sobie przy -32 st. C?
Za kierownicą BMW iX przemierzyliśmy pustkowia Arktyki, aby pokazać Wam jak z siarczystymi mrozami radzą sobie w praktyce auta elektryczne. Czy bateria zamarza, czy trzeba ograniczać ogrzewanie, czy zastosowanie podczerwieni coś zmienia, czy auto da się w tych temperaturach naładować, o ile więcej prądu zużywa? Podsumujmy zimową edycję eRajdu.
Pomoc publiczna dla producenta baterii do samochodów zgodna z regułami Unii
Pomoc państwa: Komisja zatwierdza polską pomoc w wysokości 95 mln euro na rozbudowę zakładu LG Chem produkującego baterie do pojazdów elektrycznych.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy