Budowę lotniska zaplanowano już trzy lata po oddaniu do użytku trzeciego terminalu Beijing Capital International Airport. Okazuje się, że również tutaj przepustowość szybko się wyczerpuje. Wybudowany z okazji Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2008 roku trzeci terminal był wówczas największym na świecie budynkiem lotniskowym, który zajmował więcej powierzchni niż wszystkie pięć terminali Heathrow razem wzięte.
Jeśli inwestycja się powiedzie, Beijing Daxing będzie największym lotniskiem na świecie, wyprzedzając tym samym dotychczasowego giganta - Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport. Dla porównania wszystkie nowojorskie lotniska - LaGuardia, JFK, i Newark – są zdolne do przyjęcia 110 mln osób w ciągu roku. Nowe lotnisko będzie większe, niż te trzy nowojorskie porty w połączeniu.
Wieś Daxing, w której powstaje nowy obiekt, jest położona 46 km na południe od placu Tiananmen, politycznego centrum Pekinu. Nowe lotnisko ma zajmować powierzchnię 2.680 ha. Ma ono mieć również dziewięć pasów startowych: osiem dla lotnictwa cywilnego i jeden dla wojska. Projektantem konstrukcji jest holenderska firma NACO. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to październik 2017 roku.
Podróż z centrum Pekinu do olbrzymiego hubu ma trwać zaledwie 30 minut. Wszystko dzięki kolejom dużych prędkości, które będą dowozić pasażerów pod sam terminal lotniska.
Beijing Daxing będzie już drugim dość pokaźnych rozmiarów lotniskiem obsługującym stolicę Państwa Środka. Dotychczas najważniejszym ośrodkiem lotnictwa pasażerskiego było Beijing Capital International Airport mogące odprawić 75 mln podróżnych rocznie.