Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Stefański: Intermodal nie potrzebuje zniżek, ale spójnej polityki z mądrze ustaloną taryfą

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
02-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Stefański: Intermodal nie potrzebuje zniżek, ale spójnej polityki z mądrze ustaloną taryfą
fot. PCC Intermodal
Urząd Transportu Kolejowego opublikował raport na temat sposobów rozwoju transportu mieszanego w Polsce. Wynika z niego, że główną barierę stanowi wysokość stawek za dostęp do torów. Inaczej widzi to branża.

Od 2010 roku funkcjonuje 25% ulga na korzystanie z infrastruktury kolejowej dla składów z wagonami pełnymi, a od 2012 roku (rozkład jazdy 2011/12) także dla wagonów z kontenerami próżnymi. Porównując lata 2010 i 2011, liczba uruchamianych tras dla przewozów intermodalnych ogółem wzrosła o 21,6%. Dynamicznie wzrósł udział tras z wykorzystaniem ulgi w ogólnej liczbie uruchamianych tras „intermodalnych”. W roku 2010 było to odpowiednio 55,1%, w roku 2011 odpowiednio – 67,7%. Z danych statystycznych za I półrocze 2012 roku wynika natomiast, że aż 71% uruchomionych tras uruchomiono z wykorzystaniem 25% ulgi.

Zdaniem Urzędu opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej są bardzo wysokie i stanowią aż 1/3 wszystkich kosztów ponoszonych przez przewoźników. Jak wskazują autorzy raportu tylko wprowadzenie stabilnej ulgi, ukształtowanej na odpowiednim poziomie, przełoży się na wzrost przewozów.

– Intermodal nie potrzebuje zniżek, rabatów, upustów. Potrzebna jest pełna, spójna i długofalowa polityka rozwoju branży intermodalnej w Polsce – komentuje raport Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal.

Jak wskazuje szef spółki polityka ta „powinna być oparta o mądrze (tj. z uwzględnieniem specyfiki przewozów intermodalnych) ustaloną taryfę kosztów dostępu do infrastruktury dla transportu intermodalnego”.

 

– Intermodal w Polsce potrzebuje dziś fundamentu na którym będzie mógł się rozwijać tj. podstawowych definicji, uznania jego odrębności od przewozów masowych, czy kolejowych oraz stabilnej taryfy - nie doraźnych działań – zaznacza Dariusz Stefański.

Transport intermodalny w Polsce notuje znaczne wzrosty. Łącznie w 2012 roku przetransportowano 638 796 sztuk kontenerów, co w przeliczeniu stanowiło 1 033 633 TEU. W porównaniu do 2011 roku nastąpił wzrost liczby przewiezionych kontenerów o 30,66% oraz TEU o 29,45%. Jednak duża dynamika wzrostów wynika głównie z niskich pułapów, z których startuje krajowy intermodal. W Polsce oscyluje on wokół 4% transportu towarów ogółem, zaś średnia unijna to około 20%. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5