Po otwarciu ofert wiadomo było, że Hydrobudowa Gdańsk złożyła najatrakcyjniejszą ofertę, ale komisja przetargowa musiała jeszcze zbadać właściwość ofert. W postępowaniu uczestniczyło 15 firm. Ostatecznie do składania ofert zostało zaproszonych siedem z nich.
Umowa z wybranym wykonawcą zostanie podpisana po upływie czasu przewidzianego na ewentualne odwołania pozostałych oferentów (mają na to czas do 27 września, później – ok. miesięczna kontrola Urzędu Zamówień Publicznych).
Całość prac obejmie bulwar od ul. Boleść do mostu Świętokrzyskiego. Pierwszy etap - od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, realizowany jest w ramach projektu pn. Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy "Pedałuj i płyń", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Ten odcinek ma zostać ukończony jako pierwszy - już w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Zaprojektowane rozwiązania, innowacyjne w skali kraju - jak m.in. pawilony na pływakach - konsultowane były z zarządcą wód, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej. Bulwar i wszystkie elementy architektoniczne zaprojektowano tak, by były przygotowane na przejście wysokiej wody. Dzięki tej inwestycji na lewy brzeg zejdzie ze Skarpy Warszawskiej atrakcyjna przestrzeń miejska.
Przebudowane zostaną istniejące przejścia podziemne łączące bulwar ze Starym i Nowym Miastem, powstanie też nowe przejście na wysokości ulicy Bednarskiej, łączące na powrót odcięty Wisłostradą od rzeki Mariensztat. Bardzo ważna dla życia nad Wisłą będzie też przebudowa nabrzeży. Powstanie nowy, dolny poziom bulwaru, przy którym będą mogły zacumować statki i małe jednostki pływające, których z roku na rok w Warszawie przybywa. Zaprojektowany dolny poziom bulwaru jest potrzebny szczególnie w okresach kiedy, tak jak dziś, nad Wisłą utrzymują się niskie stany wody.