Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Czy fotoradary wrócą? Bez nich wypadków jest więcej – potwierdzają to dane
– Należy wrócić do poprzedniego brzmienia Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym tak, by służby miejskie mogły korzystać z automatycznej kontroli naruszeń w sytuacjach przekroczenia dozwolonej prędkości – czytamy w piśmie wystosowanym przez stowarzyszenie ITS Polska oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji do wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita. Ich wniosek jest poparty danymi wypadkowymi, które były zbierane w Warszawie przez pierwsze 8 miesięcy 2016 roku.
W 2015 roku bezpieczniej na warszawskich drogach
962 wypadki drogowe, 1147 poszkodowanych w czym 1086 rannych i 61 zabitych – ta wyglądają statystyki warszawskich ulic w 2015 roku. Sytuacja jest lepsza niż w roku poprzednim, ale wciąż potrzeba pracy żeby stołeczne drogi były bezpieczniejsze. Według raportu ZDM w Warszawie – najczęstszym powodem wypadków jest nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu.
KE: Na drogach bezpieczniej, ale to nadal nie wystarczy
Nowe dane statystyczne dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego, opublikowane przez Komisję Europejską, przemawiają za podjęciem kolejnych działań na rzecz ratowania życia na drogach UE. Potwierdzają, że europejskie drogi wciąż pozostają najbezpieczniejsze na świecie jednak w porównaniu roku 2014 do 2015 nie pokazują poprawy. Lepszą sytuację widać za to w Polsce. W 2015 roku na milion mieszkańców przypadało 77 zabitych na drogach. Jest to o 8% mniej niż w roku poprzednim.
Infrastruktura ratuje życie na drogach
– Liczba wypadków i ofiar śmiertelnych w Polsce ma tendencję spadkową. W 2007 r. na polskich drogach zginęły 5583 osoby, w 2015 r. prawie połowa mniej. To postęp, a dużą zasługę ma tu infrastruktura – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” prezes Zarządu Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego Bartłomiej Morzycki.
Mamy zbyt mało dwujezdniowych dróg
Paweł Olszewski, pełnomocnik rządu do spraw regulacji i harmonizacji obszaru bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego uważa, że mamy zbyt mało dróg dwujezdniowych zmniejszających ryzyko wystąpienia najgroźniejszych wypadków.
Bank Światowy: Polsce potrzebna jest silna Instytucja Wiodąca ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego
Międzynarodowi eksperci Banku Światowego ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego są zgodni, że Polska potrzebuje silnej Instytucji Wiodącej do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opublikowała właśnie najważniejsze wstępne zalecenia, które mają poprawić system zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.
MIR na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego
W Polsce muszą nastąpić systemowe zmiany, konieczne do utworzenia niezależnej instytucji wiodącej ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego – to najważniejsze zalecenie wynikające z pierwszej części raportu Banku Światowego. Przedstawiła go niedawno minister infrastruktury i rozwoju, Maria Wasiak.
NIK i Bank Światowy będą współpracować na rzecz BRD
Najwyższa Izba Kontroli z Bankiem Światowym zamierzają współpracować w kwestiach podnoszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obie instytucje za kluczowe uznają zidentyfikowanie jednego ośrodka odpowiedzialnego za całość przedsięwzięć związanych z BRD oraz postulują inwestowanie w poprawę infrastruktury drogowej.
Prezes NIK: Koszty ekonomiczne zdarzeń drogowych to 28 mld zł rocznie
– Mimo podjęcia w ostatnich dziesięciu latach szeregu działań, polskie drogi wciąż należą do jednych z najbardziej niebezpiecznych w Unii Europejskiej – alarmuje Krzysztof Kwiatkowski, prezes Najwyższej Izby Kontroli. Rocznie niebezpieczne zdarzenia na drogach generują koszty ekonomiczne rzędu 28 mld zł.
GITD rozpoczyna unifikację systemu fotoradarów
Główny Inspektorat Transportu Drogowego rozpoczyna proces modernizacji i unifikacji systemu nadzoru nad ruchem drogowym. Działanie to wpisuje się w strategię rozwoju budowy Centralnego Systemu Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W pierwszej fazie z dróg krajowych zostanie usuniętych 337 starych i niewykorzystywanych masztów na urządzenia rejestrujące.
Na polskich drogach wciąż jest niebezpiecznie
Polska wciąż jest w czołówce krajów UE, gdzie w wypadkach drogowych ginie najwięcej ludzi – wynika z najnowszych danych. Jednocześnie od kilku lat bezpieczeństwo na polskich drogach systematycznie poprawia się. Podobnie jest w całej Europie, w minionym roku liczba osób, które zginęły na europejskich drogach spadła prawie o 10 procent. Zgodnie z założeniami Komisji Europejskiej, do końca tej dekady liczba tragedii drogowych ma zmniejszyć się o połowę.
NIK o fotoradarach GITD: Brak skutecznego karania kierowców
Według Najwyższej Izby Kontroli fotoradary zarządzenia przez GITD i objęte kontrolą zostały zainstalowane i oznakowane w sposób rzetelny i zgodny z obowiązującymi przepisami. Kontrola wykazała, że system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym nie zapewnia całkowicie skutecznego egzekwowania odpowiedzialności sprawców wykroczeń w ruchu drogowym.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy