Partner serwisu
Drogi i autostrady

A4: GDDKiA mogła uniknąć problemów, ale nie chciała?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
18-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
A4: GDDKiA mogła uniknąć problemów, ale nie chciała?
fot. GDDKiA
35-kilometrowy odcinek autostrady A4 na Podkarpaciu, który opuściło konsorcjum firm SIAC Construction, PBG, Hydrobudowy i Aprivii, wciąż pozostaje bez wykonawcy. Przetarg na odcinek wart około 1 mld zł powinien zostać wkrótce ogłoszony. Tych problemów dało się uniknąć, ale GDDKiA nie posłuchała inżyniera kontraktu – pisze „Rzeczpospolita”.

Umowę na budowę odcinka A4 z Tarnowa do Dębicy podpisano w lipcu 2010 roku. Wartość kontraktu wynosiła 1,75 mld zł. Pod koniec lipca tego roku konsorcjum wypowiedziało umowę, a dzień później to samo uczyniła GDDKiA. Ostatecznie kontrakt rozwiązano w pierwszym tygodniu sierpnia.


Jeden z członków konsorcjum – SIAC Construction domaga się od GDDKIA zapłaty 500 mln zł. Roszczenia są związane między innymi ze zmianą technologii budowy mostu, co Generalna Dyrekcja uczyniła ponad rok po rozpoczęciu prac.


W związku z problemami z dostępem do placu budowy i koniecznością wybudowania ponad 40 km dróg dojazdowych, inżynier kontraktu zalecił wydłużenie czasu na realizację kontraktu o 429 dni. Jednak GDDKiA zgodziła się na przesunięcie terminu tylko o siedem dni.


Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA uważa, że stanowisko inżyniera kontraktu nie jest zaleceniem ani rozstrzygnięciem roszczenia i podlega uzgodnieniu z zamawiającym. Dodaje, że Generalna Dyrekcja uznała wydłużenie kontraktu o 114 dni. Jednak po ogłoszeniu upadłości Hydrobudowy i PBG pozostali członkowie konsorcjum nie zdołali dokończyć inwestycji.


GDDKiA jest aktualnie zmuszona do znalezienia nowego wykonawcy dla 35-kilometrowego odcinka autostrady A4. Może ogłosić przetarg lub udzielić zamówienia z wolnej ręki. Rzecznik SIAC Construction Dawid Korszeń, firma jest zainteresowana dokończeniem budowy w cenie za kilometr przedstawionej w ofercie konsorcjum.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Biznes i przemysł

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2023

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Biznes i przemysł

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2023

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5