Rynek Infrastruktury
Autostrada z Szarowa do Tarnowa jest podzielona na trzy inwestycje, a krakowski oddział GDDKiA chce oddać ją do użytku w całości, mimo, że środkowy odcinek z Brzeska do Wierzchosławic nadal będzie budowany.
Na wciąż realizowanym odcinku ruch miałby się odbywać w obie strony jedną jezdnią, co umożliwiłoby uniknięcie kierowania ruchu na drogę krajową nr 4 w okolicach Brzeska i Wierzchosławic.
Aktualnie największe zaawansowanie prac widać na odcinku z Szarowa do Brzeska o długości 23,1 km oraz z Wierzchosławic do węzła Krzyż w okolicach Tarnowa o długości 13 km. Pierwszy fragment buduje konsorcjum Polimeksu-Mostostal, Doprastavu i Metrostavu, a trzeci hiszpański Dragados.
Najbardziej niepokojące są losy środkowego 21-kilometrowego odcinka z Brzeska do Wierzchosławic. Na początku zeszłego roku rozwiązano umowę z polsko-macedońskim konsorcjum, z kolei w czerwcu tego roku upadłość ogłosił Poldim będący członkiem nowego konsorcjum, które przejęło budowę.
Budowa A4 z Szarowa do Tarnowa rozpoczęła się na początku 2010 roku i miała się zakończyć na mistrzostwa Euro 2012. Plan ten nie został zrealizowany ze względu na występujące powodzie oraz problemy z wykonawcami. Obecnie w Polsce wybudowano A4 od granicy z Niemcami przez Wrocław, Opole, Katowice, Kraków do Szarowa.