Rynek Infrastruktury
Kilkuletnie wysiłki włożone w przygotowanie dokumentacji dla budowy obwodnicy Olsztyna mogą pójść na marne. Już na wiosnę tego roku okazało się, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie po skargach mieszkańców Dywit uchylił decyzję środowiskową dla odcinka obwodnicy. W uzasadnieniu podano, że raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko jest niepełny.
Okazuje się, że RDOŚ w Olsztynie musi teraz ponownie rozpatrzyć wniosek o decyzję środowiskową dla północno-wschodniej obwodnicy miast. Drogowcy będą zobowiązani do przedstawienia aktualnej dokumentacji, która będzie uwzględniać obecne zagospodarowanie terenu.
Jak tłumaczy Agata Moździerz, naczelnik wydziału ocen oddziaływania na środowisko w RDOŚ, należy dostarczyć nowy raport o oddziaływaniu na środowisko oraz przeanalizować i zweryfikować przebieg poszczególnych wariantów trasy. Dodaje, że niezbędne będą konsultacje społeczne w sprawie planowanego przedsięwzięcia.
Obecna sytuacja jest korzystna dla mieszkańców Dywit, którzy od początku byli przeciwni przebiegowi obwodnicy w wariancie rekomendowanym przez drogowców. Podczas weryfikacji dokumentów może się okazać, że przebieg trasy w pobliżu miejscowości będzie niemożliwy do zrealizowania.