Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wrocław: Tymczasowy most Widawski przejmie ruch do końca marca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wrocław: Tymczasowy most Widawski przejmie ruch do końca marca
fot. Julo
Konstrukcja mostu Widawskiego we Wrocławiu jest już gotowa, podobnie jak drogi dojazdowe. Trwają ostatnie prace wykończeniowe ale pogoda uniemożliwia wykonanie oznakowania poziomego, a bez tego ostatniego elementu niemożliwym jest dopuszczenie ruchu kołowego na całym obiekcie.

Synoptycy zapowiadają ocieplenie po weekendzie, jeśli prognoza się sprawdzi w przyszłym tygodniu będzie można ukończyć definitywnie prace i przeprowadzić odbiory techniczne. Generalnym wykonawcą praca jest Heilit+Woerner. Koszt inwestycji obejmującej budowę, utrzymanie przez 3 lata i demontaż mostu wraz z drogami dojazdowymi wynosi blisko 2,15 mln zł.

Most Widawski wymagał renowacji, ograniczenia tonażowe nakazała ostatnia ekspertyza techniczna obiektu. Skutkiem ich wprowadzenia było zamknięcie mostu dla pojazdów ciężarowych, dla których alternatywą nie jest AOW ponieważ zjazd na nią znajduje się dopiero za mostem znajdującym się na trasie drogi krajowej nr 5.

Wiadomym jest, że most w ramach budowy Wrocławskiego Węzła Wodnego przejdzie modernizację do końca 2015 roku, do tego czasu jednak winien być przejezdny dla ruchu tranzytowego. Uniemożliwia to jednak wynik ekspertyzy, który zaleca ograniczenie tonażu do wartości eliminującej praktycznie ruch ciężarowy.

 


Większy widok mapy

Właśnie z tego powodu podjęto decyzję o budowie przeprawy tymczasowej. Do zadań wykonawcy należy budowa drogi dojazdowej do tymczasowego obiektu inżynierskiego, w tym wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, dostawa i montaż konstrukcji tymczasowej mostu drogowego 2-jezdniowego o szerokości całkowitej przeprawy ok. 10,00 m, wykonanie poszerzenia podpór – przyczółków istniejących po obiekcie inżynierskim dla wąskotorówki (stary most kolejowy).

Ponadto wykonawca musi wykonać wzmocnienia nabrzeża, utrzymać w całości objazd do czasu rozpoczęcia przebudowy istniejącego mostu Widawskiego w ciągu ul. Sułowskiej – droga krajowa nr 5, tj. konserwacji tymczasowej konstrukcji mostu w sposób zapewniający bezpieczną eksploatację przez okres 3 lat, zdemontować konstrukcję tymczasową mostu drogowego 2-jezdniowego wraz z likwidacją dróg dojazdowych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5