Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Wykonawca przejął plac budowy S19 Krynice – Białystok Zachód

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
20-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wykonawca przejął plac budowy S19 Krynice – Białystok Zachód
fot. GDDKiA
Konsorcjum Porr i Unibep przejęło już plac budowy drogi ekspresowej S19 Krynice – Białystok Zachód. Pozwolenie na realizację robót zostało wydane pod koniec lutego.

Umowa na budowę tego odcinka została zawarta w maju 2021 r. ZRID został wydany dopiero pod koniec lutego 2024 r. Inwestor tłumaczył, że procedowanie wniosku o wydanie zezwolenia trwało dłużej niż zakładano z uwagi na konieczność wyłączenia białostockiej RDOŚ – wystąpił konflikt interesów, postępowanie musiało wiec być przekazane do RDOŚ w Lublinie, a ta uzgodniła warunki realizacji inwestycji pod koniec 2023 roku.

Kontrakt sprzed trzech lat ma wartość 405,6 mln zł. W ramach zadania powstanie ponad 10 km drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci pas. Do wybudowania jest także 13 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty – nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiadukt kolejowy nad linią kolejową Białystok – Ełk.

W ramach tego zadania powstanie węzeł Białystok Zachód, gdzie połączą się łączący drogi ekspresowe S19 (budowana) i S8 (istniejąca). Dodatkowo na długości ok. 1,9 km zostanie przebudowana droga ekspresowa S8.

– W kontekście lokalizacji budowy na obszarach objętych ochroną środowiska, priorytetem jest zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia fauny i flory w obszarach kolizyjnych z pracami budowlanymi. Zwracamy szczególną uwagę na koordynację prac przy obiekcie kolejowym, nasypie drogowym oraz mostem nad rzekami Biała i Supraśl – mówi, cytowany w komunikacie Tomasz Klekotko, kierownik budowy.

– Dodatkowo, biorąc pod uwagę istniejący ruch pojazdów na trasie S8, czyli wylot z Białegostoku do Warszawy, budowa węzła drogowego w tym obszarze staje się znaczącym wyzwaniem. Konieczne jest zapewnienie ciągłości ruchu na S8, co wymaga precyzyjnego planowania i realizacji prac budowlanych. W związku z tym naszym celem jest utrzymanie płynności ruchu pojazdów bez przeszkód, zgodnie z wymogami i zgodą administracyjną – dodaje.

Prace powinny się zakończyć w drugim kwartale 2026 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5